Alone time^^


Jag vaknde för 40 minuter sen, trodde klockan var 10 och skulle somna om när jag märke att terariumet för orm-Frasse var tänt (det är tidsinställt att tändas kl 11) så jag kollade på klockan och fick lov att gå upp :P
Jag hängde ju med Vicky igårkväll efter jobbet, vi struntade i att laga thaimat lata som vi är XD Vi åt bara en massa godis och softade, pratade, så som det ska vara :) Kom hem efter 02^^


Idag blir det alone time deluxe^^ Jag ska strax göra frulle, sen träna, göra nån hårinpackning.. Fast kanske blir nån promenix med Vicky frammåt kvällen :) Imorn kommer Andreas hem igen!

Foto; Josefine Jönsson

Kommentarer
Postat av: Rebba

Hur fick du håret sådär blont som du har på dessa bilder? Har du väldigt tjockt hår som orkar med alla blekningar? Jag är jättesugen på att själv ha den nyansen, men jag är rädd att det ska sabba kvaliteten på mitt hår helt.

2010-03-27 @ 16:02:32
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Rebba; Jag tror att mitt hår är väldigt starkt från början, för folk blir alltid chockade när jag berättar hur jag har behandlat det, haha XD Men det tar tid att få så ljust hår, det gäller helt enkelt att bleka håret kanske 1-2 gånger per månad ungefär och göra massa inpackningar och ta hand om håret under tiden.

Den bästa blekningen enligt mig är Jane Hellen MOOD som bleker 6 nyanser, den är även billigast (Y)! Sen så får man vara beredd på att behöva klippa topparna, för dom blir ruskigt slitna! Och såklart använda silvershampoo för att inte få gula skiftningar :)

Sen så tar det olika lång tid beroende på vad du har för nyans innan, är ditt hår typ ofärgat så går det lätt även om du har mörkt hår! Men om man nyligen har färgat håret mörkt går det segare, dessutom finns det mycket röda pigment i mörka färger så risken är att håret blir orange.. Den säkra vägen är väl att gå till frissören, dom kommer dock bara våga lägga lite slingor på det :P

Blir långt svar här.. Men det är väl typ det man ska tänka på^^

Här skrev jag ett långt inlägg om alla hårfärger och frisyrer jag har haft:

http://prettypinkflesh.blogg.se/2009/november/mitt-har-genom-tiderna-d.html



Så för mig tog det ungefär ett halvår att gå från svart till väldigt ljusblond :)

2010-03-27 @ 16:49:49
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Rebba

Tack så mycket för svaret! Jag har kopparrött hår just nu, så det ska bli spännande att se hur lång tid det tar för mig att få håret riktigt ljust, haha... egentligen kräver jag inte att håret ska bli kritvitt, jag vill helst bara få tillbaka min naturliga hårfärg, som är ljusblond. Tror jag får börja med att gå till en frisör åtminstone två gånger och få hjälp, sedan möjligen laborera hemmavid.

2010-03-29 @ 18:37:34
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Rebba; Ja, det gör du nog rätt i :) Fast jag tycker frissörer är så fega för dom vill inte riskera att förstöra håret det minsta :P Eller det är den erfarenheter jag har utav dom, du kanske vet nån bättre salong :) Och det kanske är bra också ifall man har tålamod och ta det försiktigt^^ Lycka till!

2010-03-29 @ 19:31:27
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0