Mitt hår genom tiderna :D

Jag fick en förfrågan för typ en vecka sen att visa hur mitt hår har sett ut under åren ;D Och nu äntligen har jag kunnat samla alla bilder och försökt komma ihåg vilken bild som hör till vilket år o.s.v. inte det lättaste! Det kommer många bilder nu så håll i er!

Börjar med att visa hur mitt hår såg ut som barn och alltså helt orört, brunt helt enkelt^^


När jag var 12-13 har jag ljusa slingor i håret.


Här har jag precis fyllt 14år och min syrra hjälpte mig att klippa och färga håret blåsvart, för nu skulle man bli punkare ;)


Hehe jag som sur och deppig 14åring XD - Svart hår


I början av sommaren då jag skulle fylla 15år hade jag rött hår


Det blekte jag senare under sommaren, som ni ser lite gul/orange :P


Börjar 9an och är blond^^


December 2003 går alltså fortfarande i 9an och är blond.


Blev trött på blont hår och färgade skiten svart, limmade i lite extentions också^^


Under våren 2004 blektes det av sig självt typ och blev brunt


Ännu lite ljusare under sommaren


Under hösten första året på gymnasiet blev jag mörkbrun i håret, det här är nåt spex på kulturnatten ;P


Jag var hårmodell vinter/vår 2004/2005 och då blev håret nåt sånt här :P


Jag blekte det till blont igen under sommaren 2005


Hösten 2005 och håret är riktigt ljusblont nu, nästan vitt!


Då skulle jag såklart spexa till det :P Ah ni ser datumet, 30e december 2005


Det höll inte länge som ni ser igen på datumet i bilden :P 11e januari 2006 färgade jag det rosa med svart underhår^^


Det blev sen lila^^


..Och rött.. Det här är alltså fortfarande våren 2006!


Tröttnade och färgade håret svart! Fortfarande våren 2006..


Och jag tröttnade på det efter typ en månad och började bleka håret igen :P Det här är typ maj 2006


Jag och Andreas i Kreta, ni ser datumet 23e juli 2006 ochhåret är lite gul-blond typ^^


Här är hösten 2006 och jag har fått håret i en relativt snygg blond färg och satte i hårförlängning med keratinvax slingor för första gången^^


Hehhh.. nångång under vintern 2006/2007 fick jag nåt ryck och tog ur förlängningen och klippte håret i en kort page ><


Alltså jag lovar EXAKT 6 dagar efter att jag klippte page så ångrade jag mig och betalade flera tusen igen för att ha i hårförlängningen :P Det här är dock typ maj 2007 tatueringen är fresh^^


Sommar 2007, Vicky har i lite färgglada slingor i mitt tråkiga blonda hår ;P - Extensions


På sensommaren samma år fixar jag i svarta slingor istället^^ -Extentions


Hösten 2007 har jag i några blonda syntetdreads med leopardfläckar i håret. - Extentions


Vinter 2007/2008 har jag i lite rosa slingor i håret^^ -Extentions


Byter dock ut det rosa mot mörkturkost.. - Extentions


Sen fixar jag lååååångt ljusblont hår ;D


Jag har det där ljusblonda som ovan jäkligt länge! Ända till hösten 2008 då försökte jag fixa lite guldblont hår men det blir mest grått :P - Fortfarande extentions


Då går jag till frissan i december 2008 och blir gingerkid :P - Extentions


Ibland när toningen gick ur såg håret ut typ såhär.. - Extentions


Nyanserna växlade lite under våren 2009.. - Extentions


I somras blev det ljusare av sig självt^^ - Extentions


Ännu ljusare under sommaren och bara typ 40 keratinvax slingor kvar för att göra håret nån halv decimeter längre ;)


Sen ryker löshåret under sensommaren :)


Och nu vet ni ju att jag ser ut såhär i håret typ ;)

Ni anar inte hur många timmar det tog att göra det här inlägget haha ;D Hoppas det uppskattas! Iaf utav tjejen som requestade ;) Det var iof rätt kul för mig med att se alla bilderna i kronologisk ordning! Och är det nånting man har när man är hemma och sjuk så är det ju tid!


Kommentarer
Postat av: julie

du var så grymt snygg som gingerkid! lätt den färgen du passat bäst i, enligt mig.

men riktigt kul att du vågar testa allt.

2009-11-26 @ 16:25:55
Postat av: Jessica

Är det din mamma på första bilden? Ni är i alla fall väldigt lika varandra. :) Kul att se alla bilderna förresten! :D

2009-11-26 @ 17:28:50
URL: http://oral-pleasure.blogspot.com/
Postat av: Emma - On the moon with Steve.

Jag tror att jag började titta på din bilddagbok i mitten av 2007 och tyckte att du var the shit.



Roligt att se alla färger! Jag önskar att jag hade bilder på alla mina hårfärger. Speciellt när jag hade det svart med blåa slingor i och gav mamma hjärtsnörp.

2009-11-26 @ 17:40:36
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ser att du har blonderat håret ganska många gånger, undrar vilka hårprodukter du använde för att inte döda håret? :)

2009-11-26 @ 17:48:25
URL: http://fabulouslifeofjosefin.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Åh, det var kul att se :)

2009-11-26 @ 19:38:50
URL: http://isabellecandylove.blogspot.com
Postat av: Anonym

oj jäklar..du klär i det mesta! Ballaste var det rosa/svarta, röda och det där lila-aktiga..fast det snyggaste var nog det blonda men toningen!

2009-11-26 @ 20:06:32
Postat av: Ola

Mycket roligt inlägg, intressant att se. Kanske man själv skulle plocka ihop, om man orkar sitta några timmar med det. Som sagt mycket intressant inlägg.

2009-11-26 @ 21:12:14
URL: http://o2ta.blogspot.com/
Postat av: thess

Scheisse! Riktigt kul inlägg - satt och bläddrade länge bland dina hårfärger och kan ändå inte bestämma mig för vilken som passar dig bäst. Du passar ju i princip i allt, haha. Det som var nästan helt lila var riktigt snyggt, jag har bara haft svart hår med röda slingor, så det är kul att se när andra experimenterar mer :) Men brunett är det dags för nu för din del tycker jag - det verkade ju vara längesen! ;)

2009-11-26 @ 21:31:01
URL: http://senseofaspark.blogg.se/
Postat av: Jennie

Du är ju bara för himla vacker! Hittade dig också på bdb men efter rätt många månader med dålig (^^) uppdatering så började jag följa din blogg istället.

Ditt koppar/orangea hår är jättesnyggt verkligen!

Men i detta inlägget ser man ju att "allt klär en skönhet.." :)

2009-11-26 @ 21:34:19
Postat av: JessicA

Ja som jag skrev i ett tidigare inlägg så passar du så bra i mörkt hår. Det knallröda gillade jag oxå väldigt mycket! Förändring ;)

2009-11-26 @ 22:41:37
URL: http://jessica4you.blogg.se/
Postat av: Milla

Awesomeligt kul att se ju :D! woho

2009-11-26 @ 23:08:57
URL: http://millavanerholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

kul att se:D

Bilden med bildtexten:

Hösten 2007 har jag i några blonda syntetdreads med leopardfläckar i håret. - Extentions



Cool sminkning, hur gör du? visa? :D

2009-11-26 @ 23:28:13
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Julie; Tack :D Jag gillade den hårfärgen riktigt mycket faktiskt! Toningen gick ur så fort bara.. Kanske ska gå till frissan och faktiskt färga nångång när jag har råd :)

Ja, det är kul att man har vågat testa det mesta i sina unga år så vet man mer vad som passar en när man är äldre haha ;D Man kan ju liksom alltid skylla på att man var 16 :P



SV Anonym; Tack så mycket :D Ja det var lite kul med dom onaturliga färgerna, men det är ju så mycket jobb med att ha dom snyggt hela tiden, inge kul när dom börjar gå ur liksom så därför jag bara hade det ett litet tag^^ :)



SV Jennie; Ihh tack haha :D Ja, nu tycker jag bdb är alldeles för tråkig när man kan ha en sån snygg blogg som man kan skriva lite mer i ochsådär, på bilddagboken känns det nästan som att man lägger upp bilder bara för att få kommentarer på hur snygg man är :P Det är ju kul, men det känns också lite fånigt tillslut! Kul att du börja läsa min blogg istället :) Tänk om alla mina 900 bevakare kunde göra samma sak ;P

Tack så mycket :D



SV Anonym; Roligt att du tycker det :D Det var kul själv faktiskt att se hur man har förändrats!

Det är faktiskt rätt enkelt att sminka så.. Jag tror jag bara målade med svart kajal helt enkelt vid globlinjen, genom att markera så mycket där och fortfarande ha själva ögonlocket ljust så ser ögat större ut! Testa dig fram vettja :) Det har jag alltid gjort!

2009-11-27 @ 15:42:29
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: isabelle

Sv; Haha, det är lugnt ^^

2009-11-27 @ 17:22:37
URL: http://isabellecandylove.blogspot.com
Postat av: Anna

jag diggade ditt hår du hade när du hade rosa öveerhår och svart underhår , Sjukt snyggt :) <3

2009-11-28 @ 11:36:12
URL: http://pannas.blogg.se/
Postat av: jzy

Jo, det var riktigt kul att se faktiskt! =D

2009-11-28 @ 11:55:04
Postat av: Dejana

Riktigt kul att se, faktiskt ^_^ Jag är dock chockad att det inte ramlat av :o Du är lätt snyggast i blont och rött hår ^^

2009-11-28 @ 20:25:59
URL: http://53rdn3rd.devote.se
Postat av: Anna (former rockndolll)

You make me almost lesbo xD hahaha!

2009-11-29 @ 16:39:27
Postat av: frida/synchiqe

Allt klär en skönhet. ;) Riktigt kul att se!

2009-11-29 @ 18:34:39
URL: http://synchiqe.bloggspace.se/
Postat av: Tess [Stylish-B.se]

Du är riktigt snygg i det blonda men även det röd/blonda du har nu =)



Om det är Ok får jag låna några av dina bilder för att visa min Frisör hur jag vill ha det för sist förstod hon inte riktigt vad jag menade och fick det inte fullt så uppklippt som jag önskade. Svara gärna i min blogg OM jag skulle missa ditt svar här.



ps, har dig på MySpace btw.

2009-12-02 @ 12:23:47
URL: http://stylish-b.se
Postat av: NIKKINIXON

Hej. bilden på dig som är tagen -07 då du hade leopardsyntetdreads så hade du jätte fin sminkning :) skulle du vilja visa i ett inlägg hur du sminkar dig så:) , skriv gärna i min blogg om du gör det så att jag inte missar de. kram N

2010-10-27 @ 19:38:30
URL: http://nikkinixon.blogg.se/
Postat av: Merja

Ha ha ha. Jag skrattade gott när jag kollade dina hårfärger. Igenkänningsfaktorn är hög. Nu under försommaren har jag hunnit byta färg 3 ggr. Jag är 20 år äldre än dig å håller fortfarande på å grejar med håret. För det är ju så kul!!

2013-07-10 @ 13:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0