Q for skin - uppdatering!

Fick en fråga av Erika (skrev inte med någon blogg) som löd såhär:

Skulle höra om du kör på med Q for skin eller återgått till Dermanord. Och när du stryker på Epiduo, gör du det efter ansiktsvattnet och skippar fuktkrämen??

Och eftersom jag har tänkt att jag ska skriva en uppdatering på hur det går för mig med min hud så passar jag på nu :)
Jag kör på med Q for skin, det är helt fantastiskt hur bra min hy har blivit med detta! Jag använder inte ens Epiduo längre^^ När jag köpte Q for skin så sa säljaren att hon tyckte jag skulle sluta med det, och jag blev väldigt skeptisk.. En säljare för eko-hokuspokus säger att jag ska sluta med en kräm som en läkare har skrivit ut till mig? Men jag testade! I början använde jag Epiduo bara för att punkt-behandla när en finne kom upp, men efter ett par veckor så slutade dom komma så jag har varit utan den starka krämen i nästan en månad^^
Och förutom att jag inte får några finnar längre så gör fuktkrämen så att ansiktsfärgen blir jättejämn och fin! Den håller verkligen vad den lovar :)

Här kan ni läsa om produkterna jag använder!

Q for skin är jättedyrt, jag köpte ansiktstvätt, ansiktsvatten och fuktkräm för runt 900kr men då fick jag 20% rabatt för jag köpte tre produkter! Jag vet inte om dom har det överallt, men jag tror Ekolea i Karlstad - där jag köpte mina, fortfarande har rabatten! Jag kan inte lova att det kommer hjälpa alla, men tydligen så har alla deras kunder på Ekolea kommit tillbaks med lovord om denna serie och det är det bästa jag själv har testat!

Och för att svara på Erikas andra fråga, så tvättade jag bara ansiktet och sen strök på Epiduo på kvällen. På morgonen körde jag hela rutinen med ansiktstvätt, ansiktsvatten och fuktkräm (utan Epiduo)!

Kommentarer
Postat av: Erika

Tack för det snabba svaret! =) Skall själv ringa läkaren imorgon för att få prova epiduo, har haft acne sen tonåren av och till, är nu 30 och börjar bli väldigt less. Har testat tetracyklin men har hört att man kan bli värre när man slutar med dom. Skulle helst vilja ha Roaccutan men det finns inte en chans att jag får det.. Själv använder jag Dermanord, men blir väldigt nyfiken på Q for skin. Vet du om det går att köpa på någon sida på nätet??



2010-07-25 @ 21:54:17
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Erika; Det är bra att ringa läkae, många blir ju hjälpta av receptbelagda krämer och tabletter! Jag tyckte Epiduo funkade, jag vet inte om Q for skin tog bort allt åt mig eller om det var precis rätt tajming.. Epiduo kanske tog bort det värsta av min acne och sen hjälpte Q for skin till att göra huden ännu finare kanske^^

Tyvärr vet jag inte om det finns på nätet.. Gjorde en snabb googling men hittade inte nåt direkt ;/ Kolla upp de hudsalonger som finns i din stad och se ifall nån av dom säljer :)

2010-07-25 @ 22:30:30
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0