Första utvärderingen av Q for skin!


Ska först berätta lite mer om produkterna jag köpte:

Ansiktstvätt:

Den tvättade bort all smink, t.o.m. ögonsminket väldigt fort! Jag tog bara lite och gnuggade runt i ansiktet, sköljde bort och inte ett uns smink fanns kvar^^ Bra start! Huden kändes dock inte riktigt lika mjuk som efter DermaNords ansiktstvätt, fast den är inte lika effektiv heller.. Och den här luktade nästan ingenting!

Ansiktsvatten:

Jag sprayade sen på ansiktsvatten över hela ansiktet. Hann inte känna nån effekt av den för man ska ha på krämen direkt efter när huden fortfarande är fuktig^^ Men den luktade iaf ingenting!
På morgonen räcker det med att jag bara sprayar ansiktsvattnet i ansiktet och sen på med fuktighetskrämen och skippar alltså ansiktstvätten sa hon som hjälpte mig!

Fuktighetskräm:


Man behöver bara minimalt med kräm verkligen! Och man kan ha den runt ögonen och både som dag och nattkräm! Den luktade ingenting och trots att jag bara tog pyttelite, typ som en ärta så räckte det till hela ansiktet och det kändes att man blev återfuktad!

Min hud kring näsan och hakan kan lätt bli lite röd efter att jag har tvättat ansiktet, särskilt innan jag började med DermaNord, med DermaNord minskade det mycket, men med det här tycker jag det minskade ännu mer! Hudtonen är väldigt jämn^^
Nu ungefär 1,5 timme efteråt känns huden babymjuk och len fortfarande X)

Hon som sålde det här till mig rådde mig att sluta med Epiduo, hon tyckte inte att jag hade så farlig hud att jag behövde stark medicin över kinderna, utan jag kunde bara punktbehandla med den på dom enstaka finnar jag får. Och det är faktiskt sant kom jag på när hon sa det, jag får inte alls såna finnar längre, nu är det lite då och då bara någon enstaka kommer upp^^ För dom här tre produkterna som hon plockade ut åt mig är som ni ser antiinflammatoriska och balanserar talgproduktionen. Så jag ska faktiskt testa endast detta!

Så då ska vi se sen om ett par veckor eller en månad ungefär vad jag tycker då!


Bilder; Rebecka Bergvall och http://www.hs-scandinavia.se/produkter.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0