Årsresumé 2014!

 
Jaa ni.. Så mycket för att blogga mer under 2014 som jag skrev i förra årsresumén, haha! Oh well :) En årsresumé är i alla fall tradition och så himla kul att titta tillbaks på senare! Detta år har ju varit så roligt och händelsefullt dessutom så jag måste få dela med mig till de få som fortfarande följer denna blogg.
 
Året började med att en bunt tjejer samlades hos Vicky för att se säsongspremiären av Girls!
 
Annars hände det nog inte så mycket i början av året vad jag kan komma ihåg eller utläsa av de få bilder som blev tagna.. Här är i alla fall en god frukost en helgmorgon i februari :)
 
Jo jag pysslade en del inför bröllopet i augusti :) Jag gjorde bland annat våra inbjudningar!
 
I april var var årets första stora woop woop! jag och mina bästa vänner och min storasyster åkte till Adam i Lanzarote en vecka för min möhippa :D Åh.. är så glad och tacksam över denna underbara vecka med sol, bad, massa festande, YOLO-fasoner och ännu mer mat! <3 <3 <3
 
Här är vi hela bästa gänget <3 <3 <3
 
Vad gällde bröllopsplaneringen hade jag allt under kontroll med ett dussin Excel-blad och låg ett steg före hela tiden, så skönt! T.ex. provade vi ut vår meny redan i maj i härlig vårsol :) Här är efterrätten som de specialgjorde åt oss då vi så gärna ville ha en efterrätt vi åt i San Diego - Passionsfruktsmousse med vitchoklad, mums!
 
I slutet av maj/början av juni bjöd Andreas föräldrar hela familjen på en veckas semester i Kroatien :D Så härlig vecka <3
 
Här sitter vi ungdomarna :) Andreas med hans bröder och jag och Rosita! Här var Rosita bara i vecka 11 eller 12 av sin graviditet, gud det känns som hundra år sedan!
 
I juli firade vi min 26 års-dag med dunder och brak :D Vi festade först hos oss och sedan drog vi på Linda Piras och Stors spelning på PiP - så fett!
 
Första helgen i augusti blev jag hippad IGEN! Så kul att fler av mina älskade vänner ville hippa mig <3 Vi spenderade en underbart solig dag mitt ute i ingenstans med picknick, drinkar, badtunna, musik och lekar :D Awesome !! Sedan svirade vi om och åt middag på Verket innan vi drog till min favvo-krog Koriander där vi dansade natten lång! Mina vänner känner mig verkligen utan och innan, perfekta dagen och jättemånga kärleksfulla detaljer <3 <3 <3
 
16 augusti gifte vi oss <3 Allt blev precis som jag hade föreställt mig och lyckan var total! För att kort beskriva dagen så började den med en nervig Elina som åt frukost och lade sminket. Sedan kom mina inofficiella tärnor Vicky, Carro och Mia hem till mig och vi tog en taxi tillsammans till frisörsalongen där vi drack bubbel, åt frukt och choklad och blev fina i håret - den perfekta starten! Sedan åkte vi till Almars gård där bröllopet och festen skulle hållas. Jag såg Andreas för första gången den dagen och jag bara tänka "gud så snygg han är!" haha :) Vi tog porträttbilder och familjer och vänner droppade in och tog sig en öl eller glas champagne under tiden. Allt var så avslappnat vilket var himla skönt! Klockan 16 ljöd musiken The Hollies - The air that I breathe och jag och Andreas gick uppför vår persiska hallmatta och lovade varandra forever and ever med skratt, en gnutta sorg över de som inte kunde närvara denna dag och så mycket kärlek att hjärtat svämmade över <3 Efteråt var det brudskål och därefter tre rättersmiddag som flöt på med tal och uppträdanden tills musiken höjdes och vi festade ordentligt :D
 
Innan festen drog igång bytte jag brudklänningen mot specialbeställda utsvängda spetsbyxor så jag riktigt kunde skaka runt :) Vid 01-tiden samlades alla gäster utanför tände jättetomtebloss för oss medan vi steg in i en väntande taxi som förde oss till bröllopssviten på stadshotellet. Trots att vi var sååå trötta hade vi bestämt oss för att hoppa i jacuzzin och poppa champagnen vilket var helt rätt beslut :) Sedan följde två dygn som i en dimma i detta hotellrum <3
 
Veckan efter bröllopet spenderade vi med Adam och Nicky, åkte på turistgrejer i vår stad eftersom Nicky älskar sånt och åt god mat :)
 
Helgen efter bröllopet åkte vi på vår bröllopsresa till Maldiverna :D <3 Där spenderade vi två barfota veckor med spabehandlingar, snorkling, sol, bad, fest och god mat <3
 
Första gången jag snorklade i mitt liv! Och det gjorde jag bland hajar, rockor och jättesköldpaddor haha ;O
 
Och som på beställning visade det sig under bröllopsresan att jag var GRAVID <3 <3 <3 Åh.. Just nu i skrivande stund känns detta ögonblick också så himla långt bort trots att det bara var typ 5 månader sedan, helt sjukt!
 
Jag var skonad från överdrivet illamående och mådde faktiskt bra :) Men bara för det kunde jag ju inte slappna av utan oroade mig hela tiden för att få missfall - allting hade ju bara varit FÖR bra!
 
En välsigne kom till oss i oktober i form av dessa godingar <3 <3 <3 Två heliga birmor, syster och bror som heter Lisen och Grums ;) De är helt underbara små hjärtan som hjälpte mig leda undan mina oroliga tankar kring graviditeten.
 
Jag åkte även och hälsade på Carro i Västerås en helg i oktober, så mysigt att se henne igen <3 Vi hade massor att prata om och en massa indisk mat att äta upp ;)
 
En kväll i november klädde jag upp mig och åkte på ett event på Almars gård - alltså samma ställe vi höll bröllopet på :) Det var coolt att vara där igen bara ett par-tre månader senare, men i en helt annan kontext! Det var ett event med massa performances som hur man dödar körsbär på 20 olika sätt, en äldre kvinna som gjorde noisemusik med hjälp av en radio och massa annat. Spännande och rolig kväll!
 
Precis här stod ju vårt honörsbord! Knasigt att se ett band spela där denna kväll ;D
 
I december var vi på det stora ultraljudet där vi fick reda på att allt såg bra ut med vår lilla bebis och att det var en flicka som låg i min mage och härjade <3
 
Året slutade dock med en stor glittrande fanfar då Andreas bror Albin och hans tjej Rosita fick sin Natalia <3 Och jag och Andreas blev gudföräldrar till detta underverk !! <3 <3 <3 Helt fantastiskt! På bilden ovan är hon bara drygt 5 timmar gammal, iiihh <3
 
Från julafton till trettondagen fick vi en efterlängtad ledighet :) Vår vän Ludde från Stockholm kom och bodde hos oss och dagarna gick i varandra med slappande, brädspel och mat. Precis vad jag behövde! Bilden ovan visar jag och Andreas på nyårsafton hos Linn och Fredrik!
 
Ja, vad ska man säga om detta år, 2014? Alla mina drömmar och förhoppningar gick i uppfyllelse! Året gick så fort och var det mest händelserika i mitt liv. Dessutom kan jag säga att jag bara har lyckliga och glada minnen av detta år. Visst jag hade svårt att slappna av och njuta i början av graviditeten p.g.a. rädsla och oro, men det släppte till slut och mitt hjärta har fått känna mer glädje än någonsin!
 
I skrivande stund sparkar vår dotter i min mage och jag tänker på att jag ska ringa vår nya hyresvärd imorgon. Vi ska nämligen flytta från våran 2:a till en 4:a längs kanalen i Haga, ett stenkast från innerstan! Detta faktum att vi ska flytta känns som det enda jag kan förutse för 2015. Jag menar, jag vet att vi ska få barn, men det är så stort och abstrakt fortfarande för mig och medans jag kan föreställa mig vårt liv med barn framför oss så kan jag samtidigt INTE det. Antar att det är vanliga känslor när man är förstagångsföräldrar :)
 
Sammanfattningsvis alltså har jag inte satt upp några som helst mål eller förhoppningar inför 2015! Och mitt dagdrömmade- och målbildsjag får bara deal with it ;) Lev ditt liv för guds skull - det går ju så bra! :)

Kommentarer
Postat av: Melwa

Men åh, vad fint inlägg! <3 Grattis till giftermål och barn, och allt annat roligt som hänt!

2015-01-14 @ 11:44:00
Postat av: koriks

Hej! Vilka sköna bilder, kan tro du hittar inspiration av dessa!!

2016-01-05 @ 12:43:37
URL: http://www.badtunnaexpert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0