Första söndagen i advent!

Idag har vi städat, gått på stan, fikat hos Andreas mor och pyntat i takt till Absolute Christmas, enligt tradition :)


Nytt i köksfönstret i år är den vita virkade adventsstjärnan jag fick av syrran förra året!


Nåt som är ett måste varje jul är att ha fram denna porslinslykta som min mamma har målat! I år får den sällskap av lite hopplock av porslin jag har målat som liten och sånt som kommer från Andreas familj :) Detta står på rokokobyrån i hallen!


Andreas pyntade sovrumsfönstret :)


Andreas ville prompt ha fram denna gamla ljusstake och julmössen. Mellan de mjuka julmössen står mammas små stickade tomtar som föreställer jag, Marco och Mia <3


Det enda julpyntet vi köpte idag var dessa "istappar" :)


Lite av det som alltid står på fönsterbrädet. Ugglorna säkra i bur!


Titt in i vardagsrummet :)


Mitt favoritrum!


I vardagsrummet hänger som alltid kronadventsstjärnan! Den köpte jag och Andreas en av de första jularna tillsammans i vår förra lägenhet. Det var egentligen bara en prydnad för affärens skyltfönster och ej till salu, men vi fick köpa den iaf :) Fast vi blev sjukt blåsta på priset, tror vi pröjsade nära 500-lappen på denna, haha :P Därför får den kallas kronadväntstjärnan!


Adventljusstaken! I år fick ljusen eget pynt :)

Märks kanske att jag är väldigt förtjust i julen <3 Särskilt första advent känns alltid som något extra eftersom vi kickar igång julen här hemma först då :) Jag är väldigt glad över att jag äntligen kan känna den här julvärmen igen. 2004 gick ju min storebror Marco bort i slutet av november och begravdes den 22:e december och året efter gick min mamma bort på hösten, så det var några år där som jularna var konstiga och kändes tomma. Men nu sedan 2008 har jag nya jultraditioner med Andreas :) Och de senaste julaftorna har varit underbara eftersom jag är så tacksam över att få spendera den särskilda dagen med den familj jag har kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0