Tips: Cypress olja!


Förra veckan var jag på min tredje och sista ansiktsbehandling (jag slog till på en kampanj om 3 ansiktsbehandlingar + 5 Q for skin-produkter i januari). Då fick jag ligga med en ansiktsmask med bl.a. cypress olja i för att värka mot gamla märken efter finnar. Jag fick även mitt Q for skin-serum spetsad med några droppar cypress olja som jag nu har använt morgon och kväll i över en vecka. Och nu måste jag dela med mig av hur bra det har fungerat mot mina små röda märken! Det hjälper ju såklart att jag har tagit mycket väl hand om min hy på sista tiden och inte längre får finnar, det gör ju att märkena får tid att gå bort, men med den här oljan går det ännu fortare!
Så här står det bl.a. på shenet.net om oljan:
Används framför allt för sin kraftigt sammandragande verkan: Drar samman och torkar ut småsår, ärr, hudsprickor, eksem, blåmärken, ytliga och utvidgade blodkärl, tidiga åderbråck, hemorrojder.
Bra för akne och oren hy (antiseptisk och reglerande på fettproduktionen) och för slapp hy med stora porer. Utmärkt i och ofta använd i rakvatten, som man vill ha sammandragande efter den omilda behandling som en rakning ofta kan vara för huden.
Men man behöver endast mycket lite! Hon på Ekolea droppade i 6 st droppar i min 10 ml flaska med Q for skin-serum.

En annan grej jag kan dela med mig av angående hudvård och finnar är att har man ett serum eller olja till ansiktet och masserar med ett par minuter morgon och kväll ihop med rengöring så kan man massera bort finnar som är påväg att slå ut! Om ni får såna som liksom ligger djupt inne i huden som en liten knöl man kan känna med fingrarna. Masserar man intensivt där med rena händer och med bra olja för ansiktet kan den påbörjade finnen försvinna ut i kroppens rengöringssystem istället! Lite enkelt förklarat, men det funkar faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Bella

ska verkligen införskaffa mig denna olja, har fullt med röda märken men även en del aktiva finnar. skulle man alltså kunna massera en "knöl" med denna olja? förstod inte riktigt,. hhaa

tacksam för svar

2011-05-17 @ 20:25:46
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Bella: Jag tycker den fungerar jättebra :) Men koncentrerad cypressolja ska man blanda ut med någon annan olja för ansiktet, det är alldeles för starkt annars. Jag har t.ex. en olja från Q for skin 10 ml och i den droppade en hudvårdsterapeut i 5-6 droppar av cypress oljan^^ Fråga i butiken/salongen :)



Ja, om du får såna finnar som känns som en liten knöl under huden kan man massera det området med oljan ett par minuter morgon och kväll för att förhindra att den bryter ut till en röd finne ovanpå huden.

2011-05-17 @ 20:52:43
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Erika

Har idag tagit på i kragen o skickat iväg en beställning av rengöring från Ekolea. Är lite fundersam över ansiktsvattnet bara...bor i Vänersborg så det är inte bara att ge sig av till Karlstad för att prata med dom i Salongen. Får testa rengöringen nu först så får jag bestämma sen...jag håller tummarna för att detta skall vara bra =)

2011-10-23 @ 21:00:51
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Erika; Vad roligt :) Hoppas du tycker om det! Rengöringen tycker jag är hur bra som helst, sminket försvinner på en gång!

2011-10-25 @ 15:30:07
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0