Vaxning - Sugaring?

Yes, idag har jag tagit vara av den slappa söndagen genom att vaxa benen m.m. inför Turkiet resan! Andreas hjälpte mig faktiskt, jag är så himla feg och vågar aldrig dra av remsorna haha :P Tur att man ställer upp för varandra! Jag brukar preppa med en Ipren och smörja in med Zoon en timme innan, det är säkert placebo effekt, men det gör inget! Bara jag TROR att det inte gör lika ont så ;) Idag körde jag faktiskt armhålorna för första gången, och fy, det gör fortfarande ont! >< Men jag klarade av det iaf :)

MEN! Nu har jag forskat lite och hittat nånting som heter Sugaring - det är som vax man kan koka ihop själv på socker, citronsaft och vatten! Det blir till en deg som man smetar på och drar bort, det finns en teknik till detta som tydligen inte ska göra lika ont som traditionell vaxning^^ Om man googlar eller youtubar Sugaring så får man upp hur mycket information som helst!


Här är ett kort klipp som sammanfattar det rätt bra verkar det som^^

Har som sagt inte testat detta själv, hittade information om det idag! Men ska nog testa det nångång i sommar :) Någon som har testat detta? Vad är era erfarenheter isf? Eller har ni nåt annat tips när det gäller vaxning?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0