Dermanord!


Det blev Dermanord tillslut :) Så mycket mixed kritik kring Clinique och Dermalogica. Jag googlade sönder igår kring alla dom här tre märkena och några till^^ Ett stort plus som gjorde att jag tillslut valde dom här var att innehållsförteckningen stod klart och tydligt och det var väldigt få ingredienser!

Cleansing: ansiktstvätt med ricinolja och vit lera för blandhud. Ricinolja tillför fukt och mjukhet och den vita leran renar.
Gentle Freshener: ansiktsvatten med pepparmynt och salvia för normal till torr hud. Pepparmyntan ska vara uppfriskande och salvian renande.
Face lotion: ansiktskräm med eteriska oljor från bergamott och patcholi för normal till torr hud, funkar både som dag och nattkräm. Bergamottoljan är antiseptisk och kan lindra eksem, patcholioljan är stärkande och regenererande.
Papaya peeling: peeling med papayaextrakt som löser upp döda hudceller, passar även känslig hy och används 1-2ggr/vecka.
Eye makeup remover: mild rengöring för huden runt ögonen.

Totalt: 905 riksdaler^^

Kunde såklart inte hålla mig och har redan testat alltihop :D Första intrycket är att cleansern tog bort smink bra och huden kändes mjuk efteråt, absolut inte torr!
Sen tog jag eye makeup remover och den funkade också bra, blev heller ingen oljig hinna som det blir efter andra jag har testat.
Det var long overdue att peela ansiktet, har aldrig hittat någon peeling som jag gillat, men den här var verkligen super! Jättesmå fina korn och min hud har aldrig varit så len :O Och huden kändes inte ett dug torr efter den här heller^^
Efter det svepte jag en bomullspad med ansiktsvattnet över pannan, näsan och hakan. Och ansiktsvatten har jag inte använt sen jag var 14 år tror jag bara för det torkade ut huden så mycket >< Men än en gång, huden var fortfarande mjuk X)
Och tillsist, lotionen, blev förvånad över hur lite man behövde för det första, sen så var den gudomlig att ha på :)

Enda minuset jag kan komma på nu är att doften var lite stark i alla produkterna tyckte jag, förutom eye makeup removern! Fast doften störde inte mig, det luktadet inte äckligt, bara rent!

Over all, är jag supernöjd, det har gått över en timme sen jag testade grejerna och huden i ansiktet känns fortfarande jättelen, mjuk och skön, både utanpå och liksom inifrån! - Så gosigt!

Det verkar ju väldigt lovande, har aldrig haft sån här skön känsla efter någon rengöringsrutin tidigare! Så nu hoppas jag bara att det inte dyker upp nåt läskigt på den här nya Dermanord-vägen.. Typ utbrott av finnar eller nån allergisk reaktion eller vad nu som kan hända :P
Det jag är ute efter är inte att bli av med finnar eller nåt sånt, det har jag en receptbelagd gel för, utan jag vill bara att huden ska vara ren, len, mjuk och ha lite hälsosam lyster^^
Jag kommer uppdatera er lite då och då, ni får gärna påminna mig också ifall ni är intresserade av att veta hur det går :)

Kommentarer
Postat av: mARIA JOHANSKOG

Hej.

Jag letade runt lite på bloggar om Dermanord och säljer själv produkterna.

Om du väljer Neroli Freshner nästa gång tror jag du gillar doften bättre. Den verkar vara bättre till din hud som jag ser på bilden. Sen hade jag nog rekommenderat face refining lotion som övergångskräm som är ännu mera balanserande. Den doften är också mildare. Papayapeelingen är jätteskön, men du kan nog använda AHA Jojobascrub som är lite mera effektiv och om man inte har riktigt känslig hud, så är den toppen. Missförstå mig inte att dina produkter är fel, de funkar säkert jättebra till dig, men detta är bara en rekommendation till alternativ som jag tror skulle funka ännu bättre. Ha en bra dag.

Hälsningar Maria Johanskog

www.skogsrospa.se

2010-11-16 @ 14:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0