Hårinpackning tips!


Såå snygg :P
Jag tvättar håret med Garnier Fructis - No silicone, Volume restructure balsam, masserar in det i hårbotten, det är skitbra också för det sätter igång blodcirkulationen och gör så att håret växer lite fortare har jag hört ;)
Sen gör jag en inpackning med Garnier Respons - Pärlemor & körsbär inpackning, honung och olivolja, tar en riklig mängd i längderna på handdukstorkat hår och sen en plastpåse över så det inte droppar och det gör att håret håller sig fuktigt så inpackningen verkar mer! Både honung och olivolja verkar återfuktande för håret :)
Har i det ungefär en timme eller sålänge som jag känner för^^ Ska laga mat och äta nu iaf och sen skölja ur det!

Varken balsamet eller hårinpackningen har några dåliga ingredienser i sig som t.ex. mineralolja, silikoner, parabener etc. - enligt balsammetoden som jag började med för nästan en månad sen^^

Kommentarer
Postat av: ylva

yey! mer sånthär :D va fin du var osminkad förresten!

2010-03-27 @ 20:00:41
Postat av: Bella

du har ju en massa bra tips! :D mer mer mer!

2010-03-27 @ 21:41:11
URL: http://anomalhy.blogg.se/
Postat av: apan

Nja, att det växer fortare är jag lite skeptisk mot, men det stimulerar ju som sagt hårbotten! Och är skitbra om man har torr hårbotten,men har man en normal/fet hårbotten så skulle jag ej rekommendera för mycket stimulans då du stimulerar så att håret/botten producerar mer fett. :)

2010-03-28 @ 09:23:46
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: obsesseswithinc

Den där ondskefulla balsammetoden!

Nej men den verkar fungera bra för somliga och man måste nog pröva sig fram, men jag höll på i flera månader och fick bara ordentligt torr hårbotten, det var typ två snökullar på mina axlar, så nu använder jag vanligt schampo vilket jag inte heller gillar alls..



Jävlades den (balsammetoden) med dig också?



2010-03-29 @ 14:59:16
URL: http://obsesseswithinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0