Angående Maybellines Collosal volum' express...


Jag lovordade ju den här mascaran i det HÄR inlägget.
MEN nu på senaste har jag faktiskt märkt en rätt dålig sak med den, nämligen att efter att man använt den i ungefär 1-2 månader så börjar den redan att torka. Vilket gör att det blir svarta små prickar både under och över ögonen :( Så frågan är om jag faktiskt kommer fortsätta att köpa den, eller gå tillbaks till Max Factor masterpiece max.. Eller pröva någon annan?
Aja, ville bara korrekta mig lite^^ Den var ju superbra i början, men som sagt, gillar inte att den torkar ut så fort och ramlar ner under ögonen!

Kommentarer
Postat av: A

Hej! Skulle bara vilja veta hur det går för dej med Balsammetoden, jag funderar själv på att testa då jag också lider av problemhår (torrt som fnöske i topparna och fett i hårbotten ((efter en dag)) ??? =)



ps.Kul o kika runt här o fina bilder på dej, speciellt "båtsessionen" från i somras med JessicA!.ds

2010-03-30 @ 13:04:18
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV A; Hej hej! Det går bra :) Tänkte faktiskt skriva lite mer om det nån dag här framöver så kika in igen då!



Tack så mycket :) Gillar dom bilderna mycket jag med!

2010-03-30 @ 13:47:14
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste tipsa dig om Kanebos 38-gradersmascara. Den håller i alla väder, hamnar aldrig under ögonen (inte ens efter en hård utekväll) och räcker hur länge som helst. Dessutom blir fransarna jättesnygga av den. Jag kan inte tänka mig att använda någon annan än den, har haft den i två år nu!

Här hittade jag någon recensionssida om den. Tycker personligen att den är värd högre betyg, jag har provat mängder av olika mascaror i mina dagar och den är tveklöst bäst: http://www.stylesearch.se/produktkoll/Recensioner/OEgon/Mascara/Kanebo/1426/Kanebo-38-grader/

2010-03-30 @ 13:51:21
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Anonym; Tack så mycket för tipset! Vet du om den finns att hitta på typ Kicks, Åhléns eller Affection? Och vart ligger den prismässigt? Har inte sett den förut..

2010-03-30 @ 14:03:54
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Elina aka pinkflesh

Oj never mind, såg på din länk att den borde finnas på Åhléns och Affection iaf :) Ska kolla upp den!

2010-03-30 @ 14:08:17
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan tipsa om två underbara mascaror:

Make Up Stores Max Lashes, för 160:-. Vattenfast, men ändå enkel att få bort, ge UNDERBARA fransar, långa, svarta, böjda (behöver inte ens böja dem).



En annan, dock lite dyrare är i.d. weather everything. 325:-. Den är VERKLIGEN vattenfast (vilket är viktigt för mig med ögon som lätt rinner), den passar även de känsligaste och ger lååååååånga fransar. Absolut inga spindelben! Däremot passar den nog inte den som vill ha riktigt tjocka fransar på en gång. Då kräver den lite jobb.

2010-03-30 @ 14:15:02
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Anonym; Tack för tipsen! Fast Make up store ger jag inte mycket för ;/ Var en trogen "Make up storare" förut, gillade allt med dom förutom deras mascara faktiskt.. Och nu gillar jag inte nåt dom har :P Kanske läpp-produkterna iof^^ Dom har många olika färger :)



Alright, ska läsa på lite om I.Ds mascara då :) Fast det känns lite dyrt.. Men vem vet ;)



Tack för tipsen ivf, det uppskattas!

2010-03-30 @ 14:18:23
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Bella

På rusta har dem utförsäljning av denna, kostar kring 70 spänn (: Det är ju värt om inte annat! :)

2010-03-30 @ 20:27:54
URL: http://anomalhy.blogg.se/
Postat av: apan

Men åhh, ja köpte den, men tyckte den va gördålig. :((( vet inte om det är för att jag är för van vid masterpice kanske? Men jag ska ge den ett par chanser till!

2010-03-30 @ 20:32:54
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Johanna

Testa Fiberwig. Superbra vardagsmascara som tvättas bort med enbart varmt vatten. Jag älskar den!

2010-03-30 @ 23:01:53
URL: http://jodees.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Haha, vad lustigt, har precis samma problem just nu. Min Colossal Volume som jag köpte för lite drygt en månad sedan är redan torkad och jag funderar på att gå tillbaka till Masterpiece Max.. Men tycker även den torkar rätt fort? Gah. Svårt val. Skulle vilja hitta en som INTE torkar för en gångs skull.

2010-03-31 @ 00:54:54
URL: http://isabellecandylove.blogspot.com
Postat av: Rebba

Hej igen, det var jag som var den Anonyma som tipsade dig om mascaran från Kanebo. Av någon anledning försvann mitt namn när jag skulle skicka kommentaren.. i vilket fall som helst kommer du Inte att få problem med att hitta den på vilket Åhléns du än letar. När jag bodde i Bollnäs köpte jag den regelbundet, och den staden har inte ens H&M. XD

Det finns två typer av mascaran, en som har en speciellt förlängande borste som kostar mycket mer, och en med ordinär borste. Jag tycker själv att den billigare varianten duger alldeles utmärkt, tror den kostar ungefär 200 kr.

2010-03-31 @ 10:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0