3 månader med Duac!

Idag är faktiskt den sista dagen jag kommer använda Duac acne gel, det har gått 3 månader och det är det längsta man ska använda den här medicinen! Gud vad tiden har gått fort!
När jag började med den såg jag resultat nästan på en gång och blev väldigt hoppfull, men det blev inte bättre i samma fart under hela behandlingen tyckte jag. Och jag har inte blivit av med finnarna helt så därför har jag en ny tid hos min husläkare om en vecka!
Kom nyss på en sak.. Nu får jag gå en vecka utan någonting mot finnarna - läskigt :S Har inte gjort det på hmm.. 3år? Har alltid kört Basiron! Ska kanske göra det nu också iof under tiden.. Men ivf ser jag verkligen fram emot att få träffa min läkare igen, det är ju liksom ett steg närmre fin hy :)
Så nu vet ni hur det ligger till.. Det enda tipset jag kan ge folk som ha problem med finnar är att kontakta sin husläkare på vårdcentralen! Bästa jag har gjort! Önskat att jag hade gjort det tidigare bara istället för att mjäka på med Basiron och olika ansiktstvättar, t.ex. testade jag Pro Active från TV-shop i över 3 månader under hösten 2006 som bara gjorde det värre :( Det var faktiskt då som dom verkliga problemen kom! Mina problemområden är kinderna och käklinjen^^
Det finns inga genvägar helt enkelt, man behöver antibiotika som bara läkare kan skriva ut!
Någon som vet lite vad man kan tänkas få utskrivet när inte Duac hjälper?


Kommentarer
Postat av: Annso

Har också haft problem med min hud tidigare ingenting hjälpte, inte ens krämerna som doktorn skrev ut. Sen gick jag till min hud/hälsoterapeut. Vi lade om kosten lite åt mig och jag började käka lite örter (bland agnus castus) och min hud har blivit väldigt mycket bättre. Får bara någon finne då och då vid mens.

2010-03-31 @ 20:36:01
URL: http://mrsintergender.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tycker att det låter som att du, precis som jag, lider av hormonella finnar. Det är tydligen typiskt för dem att sitta just på käkpartiet/kinderna. De är luriga att bli av med just för att problemet sitter på insidan, hormonerna är ju svåra att kontrollera. Men jag var hos en hudvårdsterapeut för två dagar sedan och köpte produkter från Bioline och jag ser redan skillnad i min hy. Finnarna börjar försvinna och ärren blekna. Det är ju inte säkert att en produkt fungerar på samma sätt för alla, men det var bara ett litet tips. Annars är Yasmin p-piller bra mot finnar, när jag åt dem hade jag knappt några. Lycka till, jag vet hur det känns, men det blir alltid bra till slut :)

2010-04-01 @ 11:55:49
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Emelie, Jo, jag har börjat misstänka det jag med, att det har med hormoner att göra :/ Ska som sagt träffa min läkare på onsdag och prata om huden så jag ska ta upp det då och se vad hon säger :)

Skönt att du verkar ha hittat nåt osm funkar för dig och tack så mycket!

2010-04-01 @ 13:17:40
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0