Nytt minne från min barndom :D

Åh! Igår höll jag på och skulle skriva "men nu ska det bli andra bullar" här i bloggen, och precis då kom ett minne fram från när jag var barn! En bok som jag älskade som heter "Nu ska här bli andra bullar" av Gunilla Hansson! Boken är typ från 70-talet tror jag, så kanske min syrra känner igen den med? :)
Jag började iaf googla som en tok på "andra bullar + barnbok" och hittade några bilder :D



Jag kommer inte ihåg handlingen så mycket ;/ Men katten Korven kommer jag mycket väl ihåg <3 Får en sån mysig känsla genom hela kroppen när jag tänker på den här boken X) Jag har ingen aning om vart den är, kan inte komma ihåg när jag såg den senast, så det känns ju lite som att den är borta? Så då måste jag köpa den så jag kan läsa den för mina och Andreas barn i framtiden :D

Kommentarer
Postat av: Thess

Shit! Den hade jag helt glömt bort! :O

Haha så skoj att den ändå är nationell - tänkte man inte på som liten :P Vet dock inte vart den tagit vägen haha

2010-01-14 @ 20:33:02
URL: http://senseofaspark.blogg.se/
Postat av: Jennie

Oj haha! Den där hade jag med! Jag minns ingen korven men jag minns att man blev himla sugen på bullar när man tittade i den. Får upp nåt sorts doft-minne nu när jag tänker på den med.. Hm. haha :)

2010-01-14 @ 21:38:00
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Jennie; Gud vad kul :D Jo, den lilla katten (eller om det bara var ett gossedjur?) som ligger uppe på kudden på omslaget, på andra bilden ligger han på radion och hon håller i honom i tredje bilden ;)

2010-01-14 @ 21:44:53
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Billie

Ååååh, jag älskade den boken! Hihi, jag blir helt pirrig i hela kroppen ^^

2010-01-14 @ 22:25:53
URL: http://rubytail.blogg.se/
Postat av: sara

åh den boken har jag hemma.. brukar läsa den ibland för min dotter :)

2010-01-16 @ 13:04:13
URL: http://sljh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0