Blekt utväxt - Tips!

Jääj! Nu är mitt hår fint igen :) Tänkte faktiskt ge er ett litet tips, köp inte den starkaste blekningen till utväxten, om ni vill att det ska se naturligt ut, utan köp den som bleker upp till 3 nyanser istället! Jag har mörkbrunt hår egentligen och sen jag slutade vara platinablond så kör jag med den mildare blekningen och det funkar superbra! Jag använder alltid Jane Hellen MOOD Pärlblond, för den tar även bort gula skiftningar som lätt kan bli när man bleker och särskilt när blekningen inte är så stark!
Såhär ser mitt hår ut nu:


Utväxten blir ju inte exakt samma färg som resten av håret, utan bara nån nyans mörkare, vilket jag tycker är snyggast och ser mest naturligt ut :) Sen när man bleker nästa gång så kan man ha på blekningen på den gamla utväxten också, då blir det samma färg! På det här sättet sliter man inte så hårt på håret heller, det är bättre att bleka 3 nyanser var 4-6 vecka istället för dubbla styrkan på samma tid plus att man får ju dessutom en tydligare utväxt :S

Förresten så visste ni väl att det var casual-wednesday idag? :P

Kommentarer
Postat av: P r i n c i p e s s s a ♥

vacker du är!

2010-01-27 @ 19:05:12
URL: http://principesssa.blogg.se/
Postat av: Alexandra, KAKHUSET ♥

fint resultat! :) ♥

2010-01-27 @ 19:07:42
URL: http://www.kakhusets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0