2 veckors användning av Duac!

Fick en förfrågan om att berätta lite om hur det går med min Duac behandling, och tänkte att nu efter två veckor kan vara lämpligt att skriva lite om hur jag har upplevt det såhär långt^^
För det första måste jag säga att jag är helnöjd :D Har inte haft en enda finne på flera dagar nu och dessutom har pormaskarna minskat rejält! Ansiktet är helt lent och ärren efter att man har klämt och hållt på har fått tid att ljusna eftersom det inte har kommit upp nya finnar :) Och det har bara gått två veckor !! Hela behandlingen är ju tre månader! Så jag är väldigt glad just nu :) Huden känns ju väldigt torr och stram när man har strykit på gelen på kvällen, men när det har gått ett litet tag och man kan smörja in med fuktkräm, känns det jättebra :)
Hoppas succén fortsätter och jag kan vara finnfri till April! Vore så skönt att slippa känna att man "måste" ha på sig smink när man ska till stranden, eller för den delen bara gå till Ica och handla mjölk^^
Det bästa man kan göra när man besväras av dålig hy är att prata med sin husläkare om det! Jag har alltid haft hoppet om att klara av det själv för jag har inte haft jätteproblem hud liksom, utan ibland är det rätt okej och då tror jag att tonårshyn äntligen har gått över, men jaa, efter att man fyller 20 och t.o.m. 21 så är det ju bara att inse att man behöver det starkare artilleriet..

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det låter ju helt fantastiskt!! Vad skönt för dig!

Så antar jag att alla kanske inte reagerar likadant på olika medel, men det kan ju vara värt att testa! (jag har dock inte ringt min läkare än :P)



Får man fråga vad det kostade för 3 månader?

2010-01-22 @ 17:59:47
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Jennie; Nej, såklart inte Duac hjälper för alla! Men går man till sin läkare som kan kolla på huden och ställa frågor så väljer hon/han väl ett läkemedel för just din situation^^

Men ååh, se till att göra det! :)



Det är en tub och den kostade ca 160kr!

2010-01-22 @ 18:03:05
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0