Skolböcker!

Kollade upp vad min kurslitteratur kommer kosta första terminen.. Aj! Skrek det till från mitt bankkonto ><
Dessa böcker + 6 st. kompendium som säljs via utbildningen ska jag ha nu innan plugget börjar:

Arbetsgruppens psykologi
Hälso- och sjukvårdsrätt
Medicinska förkortningar och akronymer
Svenska akademiens ordlista
Medicinsk terminologi
Uppsatshandboken
Kommunikation : samspel mellan människor
Svenska skrivregler
Medicinsk dokumentation

Bara detta kalaset går på 2500 spänn.. Sen ska alltså 6 böcker/kompendium till inhandlas:
Grammatikkompendium
Ordförståelsekompendium
Kompendium Anatomi och fysiologi för läkarsekreterare
Kompendium Sjukdomslära
Övningskompendium
IT Kompendium

Hoppas dessa är vanliga, häftade papper som alltså inte bör kosta så mycket^^

Men jag ser fram emot att få hem böckerna :D Får låna pengar utav Andreas så jag har böckerna innan utbildningen börjar! Jag kommer bli en sån nööörd på Svenska språket XD

Kommentarer
Postat av: Sofia

Som tur är så behöver man sällan köpa alla böcker. Man kan kopiera de sidor man behöver på biblioteket eller köpa dem begagnade. De flesta av de där böckerna är väldigt vanliga som kurslitteratur :) Kul att du ska börja plugga!

2010-08-03 @ 19:24:38
URL: http://flashess.blogg.se/
Postat av: Annica

För dyrt! Låna på biblioteket eller köp begagnat. På skolorna jag gått på så brukar det finnas hur många lappar som helst på anslagstavlorna där folk säljer sina böcker billigt.

Och om du ändå måste köpa böckerna, kolla först och främst på lycknis.se/com/nu. Biligaste litteraturen finns där!

2010-08-03 @ 23:09:55
URL: http://anmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0