Gudrun :D


Träffade på Gudrun Schyman idag på stan! Hon stod på torget här i Karlstad och pratade om Feministiskt Initiativ. Det var en ren slump jag var där, hade varit och blivit fotograferad till mitt busskort och hade inget att göra under framkallningen så jag gick förbi torget påväg mot någon affär och hörde en mycket välbekant röst och såg en rosa flagga :) Litte starstruck jag var! Superkul att få höra och se henne tala live, hon har så himla stark utstrålning!

Efter att hon hade talat klart så gick jag och många fler fram för att få signerade vykort att skicka till vänner och påminna dom om att rösta och för att få en bild såklaart ;)


Syns inte på den här bilden eftersom jag stod längst fram :P Men det var faktiskt väldigt många entusiastiska lyssnare där, mycket kul!

Kommentarer
Postat av: Emelie!

Heja heja I say!

En vän sa till mig här om dagen att att jag i princip "borde växa upp och rösta på något annat än F!" - behöver jag ens nämna att jag inte uppskattade att få höra något sådant (och att han gjorde det uppenbart att F! behövs)?!

Jag missade henne här i Stockholm nu, men strax innan valet är hon här igen, då ska jag bannemig lyssna!

2010-08-31 @ 23:37:39
URL: http://nodisco.blogg.se/
Postat av: Peter Ljungkvist

Feministisks iniativ är inte verklighetsförankrade. De vill göra massa saker men de säger inte hur och när de säger det är det ju rakt ut talat skrämmande:

"Därmed kan åklagare och advokater i våldtäktsmål ställa frågan: När och hur fick du samtycke till sex", omvänd bevisbörda är något som hör hemma i diktaturer inte i en demokrati tycker jag.



Sen ska vi inte börja med positiv särbehandling. Att särbehandla för att motverka särbehandling, jo det lär ju funka....



De pratar mycket om föräldrarledighet men inte hur det ska finansieras. Problemet med många politiska partier och inte bara FI är att väldigt få förstår hur företag fungerar.



Lyfter man bort de ekonomiska förlusterna av föräldrarledighet från företagen så löser man också de flesta problemen. Men det är problemet staten vill gärna göra saker och lägga kostnader på företagen även om företag kanske går under i processen.

2010-09-01 @ 07:47:19
URL: http://WWW.PLF.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0