Bröllop-snack^^


Jag och Andreas har nyss haft värsta samtalet om bröllop, som om vi är 35 åriga ogifta New York-bor :P Hets hets hets! Men ändå, när man kommer upp i den här åldern, jag är 22 och Andreas 26 så är det faktiskt lika bra att berätta vad man vill och inte vill i framtiden^^ Det kan såklart ändras flera gånger om, men ändå! Dessutom är det mysigt när man väl har kommit överens om nånting litet iaf i en sån stor sak som äktenskap ;)
Jag är rätt traditionerlig utav mig, det visste jag inte ens själv förrän på senaste tiden. Men jag vill absolut gifta mig, och allra helst göra det innan barnen kommer. Sen har jag nog färgats mycket av all amerikansk kultur genom TV o.s.v. för jag gillar verkligen tanken med att ens far följer en till altaret och ger över en till sin man som står väntandes! Och vilken tjej nu på 2000-talet vill inte ha en stor, fet diamantförlovningsring som alla amerikanskor? Istället för ett guldband till förlovningsring och en finare under vigseln^^
Däremot vill jag nog inte gifta mig i kyrkligt, varken jag eller Andreas är kristna, jag har en annan tro.
När det kommer till det roligaste utav allt.. Klänningen! Så har jag nog inte hittat några finare än dom jag visade i det HÄR inlägget!
Det är nog så långt jag har kommit i mina funderingar.. Har ni tänkt nånting kring giftemål? Finns det nånting som ni drömmer om om bröllopet eller nånting ni absolut inte vill ha? Vill ni ens gifta er?


Kommentarer
Postat av: Helena

Smaken är som baken, jag vill verkligen INTE ha en fet diamantring. Det skulle jag vägra faktiskt :P Det skulle vara hemskt roligt att välja klänning och hår och sånt men det skulle inte bli en vit lång prinsessklänning, helt enkelt för att jag skulle känna mig konstig och osexig i den stilen.



Har varit på flera bröllop som inte varit alls traditionella, utan man har skapat sin fest helt utifrån vilka man själva är. Det vill jag också ha, inte nåt som är ovanligt bara för att vara ovanligt, men jag skulle verkligen tänka efter vad jag hade lust att göra och vad som känns naturligt för mig och min pojkvän, och inte tänka på vad som förväntas av mig.



Har alltid tänkt att jag inte ska gifta mig men förra året var vi på väg att gifta oss pga visumtrubbel till USA men sen när planerna ändrades och vi inte behövde gifta oss längre, kom vi på att det kändes lite tråkigt att det inte blev av och att det faktiskt är nånting vi kanske vill göra ändå.

2010-08-21 @ 13:01:58
Postat av: Zara

Jag har aldrig velat gifta mig och vet att jag inte kommer göra det heller :) dock får man ju nästan lov att gifta sig när man ser vilka snygga klänningar det finns. speciellt den första av dem du visade upp.

2010-08-21 @ 15:12:44
URL: http://mytreasure.webblogg.se/
Postat av: Annika

Jag är trots allt bara 20; men varit tillsammans med min pojkvän i över 4 år och jag tror att vi kommer vara tillsammans i flera år till. Vad jag vet har du också känt din pojkvän väldigt länge. Och jag vet inte hur du ser på detta men då jag träffade min pojkvän precis i början av gymnasietiden har vi liksom gått igenom hela tonårsperioden tillsammans, vi har ungefär blivit vuxna tillsammans liksom. Det finns ett så starkt band mellan oss då vi upplevt så mycket tillsammans under den tiden som man verkligen utvecklas som person. (Känner mig inte vuxen direkt, men mognare än för 4 år sedan!)

Vi har t.o.m. pratat om giftermål (mest lite fyllesnack eller sena nätter vid MSN men ja:P). Han tar det nog inte på så stort allvar än då vi är relativt unga, jag har själv sagt att jag inte vill gifta mig innan 25. Men jag vill absolut gifta mig, jag är relativt troende också så jag gifter mig gärna i en kyrka! Vill i alla fall att killen friar; och att jag till förlovningen får en diamantring och sedan till giftermålet en "vanlig" guldring då. Tycker inte om när man förlovar sig och både killen och tjejen har en ring...

Sen nästan HATAR jag när tonåringar/unga förlovar sig "seriöst" med ringar och dylikt. Jag har FLERA vänner som förlovat sig helt pompöst med champagne och graverade ringar och lagt ut ståtliga bilder på facebook och sedan någon månad senare gjort slut. Och oftast har de då bara varit tillsammans i några månader när de förlovar sig också... Nej jag har inte bråttom med förlovning, men när jag närmar mig 26 ska jag börja tjata ^^

2010-08-30 @ 00:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0