Så ser håret ut nu :)

Slingade det alltså igårkväll med Mood Slingblond (bleker upp till 6 nyanser), visade sig att jag hade tagit en himla massa slingor för det blev mycket blondare! Men det gjorde ju att utväxten syntes mer, så jag körde i en toning idag, Castin creme gloss nyans 900 - mycket ljusblond. Den blekte faktiskt min utväxt lite och jämnade ut färgen på hela håret, tog även bort gula skifningar^^ Såhär ser det ut nu:


Och i vanligt utomhusljus:

Och skillnaden:

Det förra var fint också, men kul med några nyanser blondare :) Påminner nästan om hur ljust det var ett par år sen, det här är från Valborg 2008 faktiskt:


Nästa projekt ikväll blir alltså Brun utan sol.. Men först - mat!

Kommentarer
Postat av: Malin

riktigt snyggt :D

2010-04-30 @ 07:33:42
URL: http://vanodorm.blogg.se/
Postat av: Sara

Snyggt! :)

2010-05-06 @ 19:38:03
URL: http://saragunmarie.blogspot.com
Postat av: Art by Lisa Lans

Snyggt. Vilket fint hår du har! (:

Du är lite lik Marie Plosjö faktiskt. Har du kanske hört förr

2010-05-08 @ 23:54:08
URL: http://lans.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Det blev verkligen skitsnyggt! Du passar i blont.

Jag har några frågor som har med just blondering att göra - undrar om det är ok att ställa dem :3 Hoppas du har tid och ork att svara.



Jag har själv färgat håret nåt extremt - haft regnbågsfärgat och allt möjligt. Jag försöker skaffa mig långt hår igen, det går ju riktigt trögt men växer gör det ju ^^ men man får försöka att inte färga så mycket.

Jag är själv brunhårig, relativt mörkt och har gått med min bruna färg i 6 månader. Jag orkar inte med den riktigt så tänkte färga det svart, men väntar till hösten med den färgen eftersom det bleks på sommaren. Tänkte istället bleka det lite nu till sommaren - känns lite mysigare.

Det blir dock rejält gult med bara blekning. Hur får du ditt hår så härligt naturligt blont? Och färgar du dina ögonbryn? Använder du många produkter och hur ofta?

Ber om ursäkt för lång rant men tack så mycket för en trevlig och rolig blogg! :D

~Kajsa

2010-06-16 @ 01:02:12
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Kajsa; Tack så mycket :)

Om jag var du skulle jag nog inte ha blekt hela håret utan kanske bara gjort slingor som är mycket effektfullt! Om du ändå vill ha svart till hösten och försöker att spara det..

Men om du nu redan har blekt det och det är gult så skulle jag köra på toningar åt det neutrala/kalla håret, Casting creme gloss från Loreal är toppen! Håret blir jättemjukt :) Om det är väldigt ljust med bara lite gula skiftningar, alltså typ platina, så är ju silvershampoo det enda man behöver^^

Yes, jag bleker mina ögonbryn också eftersom jag är mörkhårig egentligen! Jag tar faktiskt samma blekning som till håret :P Sköljer bort det försiktigt så man inte får i ögonen när jag tycker att det har blekt tillräckligt. Det bästa för att bleka ögonbryn tycker jag är att använda en blekning som bara ljusar upp upp till 3 nyanser, MOOD pärlblond eller solblond brukar jag köra! Man kan ju även tona ögonbrynen också :P

När det gäller produkter så kör jag ju på balsam metoden just nu, det kan du läsa mer om ifall kollar under kategorin "Hårvård". Ivf, så använder jag inte så mycket produkter, bara hårspray och värmeskydd i princip^^

Det är ingen fara, och tack så mycket :D

2010-06-16 @ 17:06:14
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hej igen :3

Tack så jättemycket för svaret ^^ Jag ska absolut testa - funderar på de där MOOD. Bara synd att man fortfarande har så kort hår :'(

Jag har blekt ögonbrynen innan - haft rosa så de matchat håret en gång - men aldrig lyckats få till en snygg blond färg.

Har själv testat balsammetoden, men tror det funkar bättre med långt hår :)

Iaf tack så mycket! :D Fortsätter att läsa och kollar in tips - ser fram emot fler inlägg och bilder. Tack igen! ^^

2010-06-19 @ 20:25:32
URL: http://kavki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0