Min väns frisör-tips!

Min kompis Jonna är utbildad frisör och skrev ett jättebra inlägg till mig på sin blogg, allt det nödvändigaste man behöver veta om hår och hur man ska sköta det!
Det låter ju väldans logiskt och sånt som man har fått höra många gånger, men det går in bättre när man får det berätta för en såhär uppradat som hon gjort :)
Det är bara det att jag VILL så gärna att den här balsam-metoden ska fungera, det funkar ju för dom på lockig.se's forum :(
Hur som helst, ska forska vidare i det här med hår, Jonna nämnde några ekologiska hårföretag som jag ska kolla upp och se ifall jag fastnar för nånting nytt^^
Om ni vill läsa min väns bästa frisör-tips gå in HÄR!

Kommentarer
Postat av: Rebba

Jag har försökt med balsammetoden i ungefär ett år. Det fungerar bra för mig, men ibland Måste jag använda mig av schampoo också, efter vissa inpackningar och liknande. Då gör jag som så att jag håller upp håret (jag har långt hår som du) och schamponerar in enbart hårbottnen. Jag sköljer sedan noga och 'fäller ned' resten av håret då allt schampoo är borta. Sedan tar jag balsam i hela håret, inklusive hårbottnen. På så vis skadas inte de mer slitna längderna och topparna av schampoot.

Allvarligt talat så tror jag att anledningen till att folk på lockig.se fått så bra kvalitet på sitt hår sedan de började med balsammetoden är för att de därmed börjat vårda sitt hår mer och bli mer försiktiga med det. Att de sedan vårdar med enbart balsam är nog inte den viktigaste faktorn.

2010-04-23 @ 12:51:55
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Rebba; Använder du då godkända shampoon? Eller kör du ett "sista tvätt"-shampoo?

Håret blir ju faktiskt rent för mig om jag tvättar det med mitt Natusan baby wash head to toe, som är ett godkännt shampoo^^ Jag får väl testa lite mer, analysera när jag kan tvätta håret med bara balsam och när jag måste tvätta det med shampoo :)

Sen så funderar jag lite på att gå över helt till Dermanord, använder ju deras hudvårdsprodukter och har nu kommit på att dom har hårprodukter och även smink! Så får se när jag har råd att testa det..

Du har nog rätt i att när man börjar med balsam metoden så börjar man ju tänka mer aktivt vad det är man har i håret och hur man behandlar det generellt sett, så det är nog en stor faktor i varför man får fint hår :)

2010-04-23 @ 13:54:42
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Rebba

Haha, nej ska jag vara helt ärlig så använder jag "Gliss"-schampoo från Schwarzkopf! Tror knappast den är godkänd. XD Men mitt hår blir så otroligt fint av det schampoot! Har börjat bli mer och mer slarvig när det gäller vad som är 'godkänt' eller ej, vet inte om det är bra eller dåligt. I vilket fall som helst är det ju så otroligt individuellt vad som passar till ens hår, men jag antar att lockig.se har rätt i att det bör vara så naturligt som möjligt. Syntetiskt är läskigt. Jag ska skärpa mig, haha!

2010-04-24 @ 12:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0