Fick Epiduo utskrivet^^

Nu är jag hemma igen, eller jag var hemma redan för en timme sen :P Men jag har såklart varit tvungen att googla sönder och läsa allt jag kunde hitta om det nya medlet jag fick utskrivet, nämligen Epiduo! Hon tyckte inte min hud såg så hemsk ut (typiskt tänkte jag, iom det jag skrev innan :P). Fast hon såg att jag led lite och sa att hon kunde ha skrivit ut Tetralysal, men eftersom det är sommartid nu så ville hon vänta med det och om Epiduo inte funkar så kan jag bara ringa henne i augusti så får jag det utskrivet då^^

Lånad bild, google.

Men hur som helst, Epiduo alltså.. Det ska vara en ny acne gel som kombinerar flera olika ämnen mot finnar. Lite av det som finns i Basiron, Differin och faktiskt Roaccutan, men utan antibiotika! Så det ska bli intressant att se^^
Först blev jag lite rädd när jag googlade för det var så många som sa att deras hud blev fruktansvärt torr och röd (självklart sätter sig dom negativa orden sig mer i hjärnan än dom positiva), men enligt recensionerna på Makeupalley så är den fantastisk^^
Vi får se helt enkelt.. Men jag tror en sak som jag ska sluta med är att ha på fuktkräm efter att jag strykit på acne gelen, har hört att det drar ner effekten! Så det är ju faktiskt mycket möjligt att Duac hade hjälpt mig helt om det inte vore för att jag smörjde in mig efteråt? Ska iaf pröva att bara använda fuktkräm på morgonen och endast använda Epiduo på kvällen efter rengöring!

Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad använder du för fuktkräm? Kan ju faktiskt hända att den är boven i.o.m att endel krämer innehåller olja som täpper till porerna.. Se till att använda en fettfri!

Lycka till :)

/Jennie

2010-04-07 @ 14:28:56
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Jennie; Jag använder ansiktsprodukter från Dermanord, just för att det inte ska innehålla några mineraloljor eller nåt annat sånt annat elakt ;P

Tack så mycket :))

2010-04-07 @ 14:45:55
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Deniz

så man kan bara få epiduo utskrivet eller kommer det gå att köpa på typ apoteket`?

2010-04-07 @ 17:11:15
URL: http://bengibong.blogg.se/
Postat av: ylva

Lycka till!!

2010-04-07 @ 18:03:17
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Ylva; Tack :*

2010-04-08 @ 09:26:12
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0