Brun utan sol funderingar!

Varje år är det samma sak för mig, jag är on a mission - att bli så brun som möjligt! Och varje år blir jag besviken, eftersom jag faktiskt är blek och har ganska svårt för att bli brun :P Eller jag får "färg" som det heter och röd blir jag inte heller direkt om jag använder solskydd, men brun? - Nej!

Foto, Martin Götenstedt

Jag ska nog göra ett par besök på ett solarium innan vi åker till Turkiet iaf för att hjälpa huden lite på traven. Men eftersom det är farligt med solarium så vill jag inte sola där mer än ett par - tre gånger, sen får jag nog köra på att bli så brun som möjligt utomhus, men även BUS produkter!
Det finns ju en rad olika Brun utan sol-produkter nu, lotion, servetter, sprayer, tabletter m.m, själv har jag har bara använt lotions hittills.. Men jag har hittat en sida där dom har samlat all nödvändig information om allt som har med brun utan sol att göra! Praktiskt nog, heter den just http://www.blibrunutansol.se/ ;)
Men det står inte om dom olika märkena och vilka som är bäst, så jag behöver lite tips här nu!
Själv har jag använt Dove summer glow Fair to normal skin:

Tycker den har en sån tråkig typisk brun utan sol-lukt och dessutom passar inte färgen mig riktigt, lite för gulaktig + att den försvinner fläckvis :S

Sen så har jag testat ACO Sunkissed:

Färgen var bättre med denna, men jag är ändå inte helt nöjd. Kanske har jag inte peelat ordentligt, men jag tycker den också försvinner så man ser lite fläckig ut..

Så, vilka är era favoriter när det kommer till BUS? Vilka märken, servetter, lotion, sprayer? Bara jag som är besatt av att bli brun varje sommar? :P

Kommentarer
Postat av: Sarahmaria

Hej Elina



Om du blir kvar i tävlingen skulle jag behöva veta två saker =)



Ögon färg och favoritfärg =) så att jag kan planera så vi blir så effektiva som möjligt på söndagen!!

Skicka ett mail =)



Tack så mycket och hoppas vi ses den 2 Maj!



Kram Sarah Maria

2010-04-19 @ 20:46:09
URL: http://sarahmaria.se
Postat av: Thess

Nä, jag är som du - om inte ännu ljusare.. Har dock bara testat Dove's som du visade i inlägget och håller med om att den är riktigt dålig efter några gånger. Skitjobbigt för oss som är så ljusa för alla BUS-produkter är så mörka :S Så jag hoppas du får in ngt tips här - jag är också nyfiken :P

2010-04-19 @ 21:52:27
URL: http://senseofaspark.blogg.se/
Postat av: sofia

Köp maxosol (tror jag det heter) på hälsokost Life, Tabletter som man äter två ggr om dagen. Mha dem blir man brunare och färgen håller längre. Jättebra. Jag börjar alltid äta dem till sommaren för jag har jätte svårt att bli brun också!

2010-04-19 @ 22:12:36
Postat av: Emma - On the moon with Steve.

Jag har faktiskt väldigt lätt för att bli brun på sommaren men jag brukar använda Doves på vintern. Den funkar ganska bra, men jag är sämst på att smörja in mig och brukar bli fläckig ibland.

2010-04-19 @ 22:26:50
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Har testat båda och jag håller med, det ser fläckigt ut när de försvinner. Skulle också vilja ha en rikigt bra!

2010-04-20 @ 00:08:07
URL: http://isabellecandylove.blogspot.com
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Sofia; Dom verkar ju bra faktiskt, läste lite och det ska ju även hjälpa mot att bränna sig! Ska nog köpa dessa och börja äta två veckor innan Turkiet :) Tack för tipset!

2010-04-20 @ 13:18:49
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Julia

Piz Buin Summer sensation (foam) den är kanon, finns för både ljus o mörkare hy.



Lumene Sun Magic (sun tan foam) är också skitbra =)

2010-04-20 @ 16:18:25
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Julia; Åhå där ser man, två nya man får kolla upp :) Tack för tipsen!

2010-04-20 @ 16:27:08
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Lene-Therese

Den sista blir typ "bättre" efter ett halvår ;P den gjorde ingenting först när jag köpte den och ni syns det massa, så ganska noga att smörja in lika mycket överallt.

2010-04-21 @ 09:56:10
URL: http://lenetherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0