Blondinbellas "Ego boost!"

Nu har det kommit fram lite mer om Isabella Löwengrips bok "Ego boost!" som kommer ut i augusti! På Bonnierförlagen finns nu en typ av "bakside-text" uppe där man kan läsa vad boken handlar om och få se en bild på bokens framsida!

Blondinbella är en av Sveriges mest lästa bloggar någonsin, och nu tar dess skapare Isabella Löwengrip sitt positiva budskap vidare i en nära och äkta handbok för unga tjejer. Isabella är kompisen som ger goda råd, stöttar, peppar och tröstar. Att "boosta sitt ego" är livsviktigt, säger Isabella. Våga tro på dig själv och förstå att du är den viktigaste personen i ditt eget liv.

Utifrån egna erfarenheter och många exempel tar Isabella upp teman som vänskap, kärlek, svartsjuka och komplex. För första gången beskriver hon hur hon skapade sitt blogg-alter ego för att ta revansch på dem som mobbade henne på högstadiet.

Hon skriver självutlämnande om det jobbiga gymnasievalet, betygshetsen och alla andra krav som ställs på en tonåring. Sexuella övergrepp, ångest och ätstörningar är andra teman. Men Isabella skriver även om festerna, första förälskelsen och det stora problemet med ful rumpa i nya jeans.


Jag ser fram emot att läsa den faktiskt och kommer förmodligen att köpa den t.o.m, är alldeles för nyfiken för att vänta tills biblioteket får in den :P
Jag har inte följt hennes blogg från start, utan jag började nog läsa den för ungefär ett och ett halvt år sen^^ Och jag hör nog till dom som tycker om henne, det jag ser av henne iaf(!) eftersom jag inte känner henne personligen. Jag har svårt att förstå hur folk kan bli så provocerade av henne, jag blir snarare förundrad och glad :) Jag är inte den som dömmer, jag har gjort tusen dåliga handlingar och det har säkert hon och du med gjort^^
Vad tror ni om boken? Vad tycker ni om Isabella?

Foto och text lånat från Bonnierforlagen.se


Kommentarer
Postat av: Annie

Jag tycker att problemet med blondinbella är lite "Sad little rich girl"... Hon har ju faktiskt jobbat mycket för att få igång sin karriär, så absolut inget jag säger emot där. Dock kan man inte säga annat än att hennes pappa hjälpt henne en hel del. MEN speciellt vad gäller egoboost-biten finns lite lite jag stör mig på. Hur många som läser hennes bok har råd med de dyra laser-behandlingar hon gör mot akne. Vem har råd för personlig tränare, månadskort på SATS etc. Det är delvist lite "easy for you to say...". Inte alla som kan åka på en spa-weekend två gånger i månaden för att stressa av...

2010-04-22 @ 20:27:57
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Annie; Haha jaa, hon har väl lite bättre förutsättningar än en själv :) Ska bli intressant att se vad hon har att dela med sig av för "ego boost" tycker jag! Det är nog Nicke Nyfiken i mig som vill läsa den här boken :D

2010-04-22 @ 20:57:34
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Vicky

Alltså ELINA, du måste sluta säga att man blir provocerad bara för att man ogillar nåt eller för att något inte faller en i smaken eller för att man rentav tycker att det är tardigt :P Du har börjat säga det till mig hela tiden och det enda jag blir provocerad av är att du säger att jag blir provocerad hahaha.

2010-04-22 @ 23:43:14
URL: http://vickypedia.blogg.se/
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Vicky; Men, ärligt, att bli provocerad betyder att den personen som provocerar dig framkallar en stark känsla hos dig, oftast negativ. Jag skulle inte säga att du blir provocerad av just Blondinbella, så vet inte varför du tog åt dig av det^^ Men du blir ju helt till dig av Kissie ibland XD "You cared, you cared!"

Sen så vet jag att du uttrycker ju dig väldigt överdrivet, du vet, så du kanske inte är provocerad egentligen utan bara "härjar" lite om det :P sådär kul som jag gillar! Så ska sluta säga att du blir provocerad då, älskling!



MEN många blir ju faktiskt det av Blondinbella, därav skrev jag så i mitt inlägg^^ Man får tycka hon är tardig, tycker jag med ibland, men det finns ju ärligt talat folk som går upp i taket bara av att höra hördet "blondin" och namnet "bella" i samma mening :P

2010-04-23 @ 10:11:33
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Annica

Blir folk verkligen fortfarande provocerade av henne? Jag menar, förut så skrev hon ju massa korkade saker (som att de kvinnliga idrottsstjärnorna borde sminka sig på os-tävlingarna för att se lite mer kvinnliga ut :P) men det var ju längesen nu. Jag tyckte hon var helt dum i hövve förut men nu är hon ju helt okej, t.o.m riktigt bra!

Sen tror jag ju inte att boken kommer vara om att "har du acne, ta en laserbehandling" utan det är ju mer att acceptera att man har acne, hur man gör det, känna sig bekväm med sig själv etc etc. Så jag håller ju inte riktigt med hon som skrev en annan kommentar om det.

Jag vill också läsa den, mest av nyfikenhet bara :D

2010-04-23 @ 10:29:24
URL: http://anmo.blogg.se/
Postat av: OBSESSESWITHINC

bortsett från att hon kallar sig blondinbella tycker jag att tjejen är störtskön..

2010-04-23 @ 11:57:02
URL: http://obsesseswithinc.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag gillar också Isabella! Men från början tyckte jag, som många andra, att hon var lite för extrem.



Håller med Annica här ovan på de flesta punkter.



Jag skulle inte direkt tacka nej till att ha det så bra som hon har det, men jag hade nog jobbat lite mindre och rest lite mer ;)

2010-04-23 @ 19:28:36
Postat av: Annso

Bella är en kool tjej och jag beundrar henne för att hon har lyckats så bra. Varför inte unna en person som faktiskt förverkligar sina drömmar det? Hon är driven och målmedveten trots att hon är rätt så ung.



Så ja, jag är väl lite småbesatt av blondie, måste kolla hennes blogg en gång per dag typ. :P

2010-04-23 @ 20:36:34
URL: http://mrsintergender.blogg.se/
Postat av: antonia

Den första komentaren, lite avensjuk på blondin bella elr? Låt dig bli inspererad ist! Måste läsa boken

2011-05-16 @ 11:13:19
URL: http://lovebomb.webblogg.se/?tmp=11135926

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0