Hur jag sminkar mig till vardags!

Har fått förfrågan om att berätta hur jag sminkar mig, det är väldigt simpelt egentligen, tar ungefär 20 minuter om man kollar på Seinfeld under tiden ;)

1. Jag använder Everyday Minerals concealer "Intensive Fair" under ögonen och på blemmor och sveper sen över med Everyday Minerals foundation "Sunkissed Fair".
2. Jag lägger Everyday Minerals bronzer precis under kindbenen för att göra dom mer tydliga.


3. Rouget jag använder kommer också från Everyday Minerals och heter "Nick Nack".
4. Sen fyller jag i ögonbrynen med en ögonbrynspenna från Isadora.


5. Sen tar jag en svart kajal (min är från H&M) och målar längs hela övre fransraden och drar den lite grann ut mot sidorna, samt längs 1/3 del av undre fransraden.
6. Efter det lägger jag en brun ögonskugga över kajalen på både övre och under fransraden, och på den undre fransraden drar jag den lite längre än vad jag gjorde med kajalen. Den här skuggan jag använder är från Make Up Store och heter "Brownie", den har lite guldglitter i sig. Men egentligen är jag inte helt förtjust i deras ögonskuggor, tycker dom försvinner så lätt.. Någon som har något tips på andra ögonskuggor som sitter bättre?


7. Sen är det bara att måla på med svart mascara, jag använder nu Maybellines "Great Lash Mascara", men jag gillar också Max Factors "Masterpiece Max"!
8. Och allra sist målar jag läpparna röda med en läppenna, just den här är från L'oréal Infaillible lip liner och färgen heter "Invincible Red". Jag tycker också Make Up Stores läppenna i färgen "Teal" är shysst, den går lite mer åt det orange hållet^^

Till fest är egentligen bara skillnaden att jag tar längre tid på mig med grunden, gör den mer noga. Och istället för att bara markera kindbenen med en bronzer under så kör jag även en highlighter uppepå för att förstärka dom ännu mer! Highlightern kör jag även i ögonvrån och precis under ögonbrynen :) Också går jag mer wild med kajalen och ögonskuggan ;)

Hur man sminkar sig tycker jag ändrar sig beroende på humör, kläder och årstider, men det är iaf så här jag sminkar mig på vardagsmorgona nu!

Kommentarer
Postat av: apan

fett med snyggt! Letar oxå febrilt efter ögonskuggor som sitter bra, men även om man köper vråldyra skuggor tycker jag att dom ramlar bort efter en stund, så jag tror jag ska satsa på en bra primer nästa gång istället. hörde att lumene och I.D har rätt bra! men hittar du bra (hållbara) ögonskuggor så får du jättegärna tipsa!

2009-09-10 @ 12:10:59
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker MUS ögonsuggor sitter bra, så länge man har en nice grund (i mitt fall i.d:s foundation och en hudfärgad grundskugga över hela locket+ lite under ögat)och jobbar in dem ordentligt (typ som man gör med mineralfoundation fast i miniformat, haha).



Annars är isadoras "classic brown", en sån där liten palett med 4 färger skitbra tycker jag. i den finns också den hudfärgade grunden jag nämnde.

2009-09-10 @ 12:23:01
Postat av: Angelica

Jag tycker att Viva la Divas ögonskuggor sitter som berget! :) Finns på Åhlens för en 50-lapp.

2009-09-10 @ 12:43:26
URL: http://cockblocker.blogg.se/
Postat av: Sandra, Jönköping

Testa Eyefix, placera det över hela ögonlocken en tunn yta. Sen lägger du på det andra. Det håller hela dagen. Skitbra och den e typ...min bästa vän xD Ska finnas för 89kr på H&M eller Kicks. =)



//SadieArt.bilddagboken.se

2009-09-10 @ 20:46:07
Postat av: jenny

oh.. tack för beskrivningen! :D



vad vacker du är..både med o utan smink :)



dessutom.. ja som har dom där everyday minerals produkterna..kanon!! :D

2009-09-10 @ 23:42:03
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten (also in English)

Oj vad vacker du var även utan smink :D Tänk om man kunde se ut sådär då :S usch vad mycket billigare livet hade varit när man slapp köpa så mycket smink ;) haha! Ett tips från mig är faktiskt viva la divas ögonskuggor. Dom finns i mängder av färger, sitter som berget (iaf de jag testat), är lätta att aplicera (eller hur det nu stavas) & kostar typ 50kr om jag inte mins fel. Värt ett test iaf :)

2009-09-11 @ 07:27:37
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Postat av: Angelica

sv: ja, det är värt att testa den! :) jag blev lite inspirerad av ditt inlägg nu, så jag gjorde ett liknande :)

2009-09-11 @ 19:06:40
URL: http://cockblocker.blogg.se/
Postat av: Natta

Natural beautie ^^

2009-09-12 @ 02:23:30
URL: http://inatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0