Idag ska det hända saker!

Idag ska jag verkligen försöka få saker att hända, jag ska snart iväg till biblioteket här i närheten och skriva ut mitt CV, sen ska jag försöka hitta runt i Oslo och söka jobb helt enkelt. Jag skriver helt enkelt, men det känns inte helt enkelt :P Det känns jätteläskigt att jag ska åka t-banan runt Oslo och hitta till olika butiker som kan tänkas behöva personal.. Jag har ju gjort precis samma grej i Sverige, men det som jag tänker på och skrämmer upp migsjälv med är "tänk om jag inte alls förstår vad dom säger". Men det är ju bara dumt, norska är inte såå svårt att förstå, det är kanske bara några ord som kan vara kniviga om man är lite trög. Som igår när jag och Vicky gick till Ica och kassörskan sa "Kvittering?" och jag bara "Vaa?" haha jag fattade ingenting, bara "Är vi kvitt?" hahah XD "Kvitto?" frågade hon ju såklart :P Jag vart bara trött efter att ha fotat hela dagen.. Vi säger så iaf^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0