Jag har inte heller gett upp "modellandet"...

Även om det kanske verkar så :P Har inte fotat på typ två månader nu.. Det har förresten varit väldigt glest med fotningar på under ett halvår, p.g.a. min obefintliga ekonomi^^ Jag brukar ju bara fota tfp för att jag tycker det är kul. Det betyder alltså att jag, fotografen och makeupartisten tillsammans gör en plåtning på fritiden och som "betalning" får alla medverkande använda bilderna till sin marknadsföring! Men det betyder inte heller att det är gratis att fota tfp, jag som bor i Karlstad måste åka till andra städer för att fota med fler fotografer än vad som finns häromkring, ibland erbjuder sig fotografen att betala hälften av resan, och det är jättesnällt! Men sen ska det till och köpa outfits och det blir ofta snabbmat när man är i en annan stad under kort tid, oftast bara över dagen eftersom det är svårt att fixa sovplats! Nu låter jag väldigt negative-Nancy, men det är bara för att jag är nere just för att jag inte har pengarna att lägga ut på dessa roliga saker!
Här är iaf en till bild från när jag fotade med Evelina Eklund Hassel :)

Genom att göra tfp-plåtningar ofta dock så kan det ge lite extrajobb som modell här och där, och när man fotar med olika fotografer och gör ett bra intryck så skapar man ju ett större kontaktnät! Dessutom så tycker jag bara om mina bilder i typ en månad, sen blir jag less och ser bara vad jag kunde gjort bättre och längtar till nästa fototillfälle :P
Ivf, så ska jag försöka ta tag i modellandet igen nu när jag är åter hemma i Karlstad och min inkomst förhoppningsvis kommer innefatta mer än 3000kr i månaden^^ Jag har t.ex. en plåtning på gång i december med en fotograf i Gbg, alltid en början :)
Nu ska jag lägga mig och se lite avsnitt, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Vicky

Först kommentar på ditt inlägg: Du är inte Negative Nancy, det ÄR ju så! Folk kan babbla hur mycket dom vill om att TFP är gratis men outfits och resor och allt annat som hör till blir ju inte betalat med gratis never, neverland-money.



Och svar: Hahahahaha fyfan vad jag skrattade åt den där "Vill se när hon går under"-kommentaren, du lät som värsta dommedagsprofeten ;D Tror faktistk att det är många som bevakar henne av den anledningen.

2009-11-18 @ 23:07:09
URL: http://vickypedia.blogg.se/
Postat av: Wysteriia

Jag vill ju sminka dig ju ;)

2009-11-18 @ 23:29:26
URL: http://wysteriiasblogg.se/
Postat av: K A T Y M A L E K

Du är väldigt vacker!

2009-11-22 @ 21:04:10
URL: http://katiiie.blogg.se/
Postat av: Kristian

Attans att du inte bor närmre, hade gärna tagit en TFP med dig, vansinnigt fint ansikte! Verkar som du har koll på ditt modellande :) Kika gärna på mina bilder, inte för de håller någon megahög klass. :)

Kramis

2009-11-28 @ 00:02:23
URL: http://plateriet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0