Bästa skolan ever!

Jag blir så nostalgisk ibland, den här gången är det för att jag kom att tänka på min gymnasieskola, Sundstagymnasiet i Karlstad. Bästa skolan! Jag ska berätta varför, jag gick danslinjen där dansarna och teatrarna är en klass. Ni kan ju bara föreställa er hur många killar vi hade :P Svar 4, varav 1 actual straight^^ Hur som helst, med tanke på hur svårt det var att komma in på våran linje + att antalet "problembarn" var noll så är det ingen överdrift när jag säger att våran klass var ambitiös, snäll och rolig :) Bortsett från klassen och själva linjen i sig där vi fick utöva våran hobby på skoltid så fanns det ju även andra esteter på skolan! Musikarna och bildarna, en härlig hög dom med! Med all denna kreativitet i samma byggnad kan det bara betyda en sak, happenings hela tiden! Typ varannan vecka åtminstone var det nån lektion vi fick gå ifrån för att se nån föreställning eller uppträda själva :) En grej som jag särskilt minns är Lucia spexet! Där flera ur varje estetlinje går ihop och anordnar en dunderföreställning med skådespel, dans, musik och dekor! Den föreställningen kan även utomstående komma och se på kvällstid^^ Jag minns att vi hade många roliga lärare också! Några extra knasiga var ju dom som överaskade alla på avslutningar t.ex. med att gå upp på scen i Aulan och framför typ en cover på Rammstein eller rappa om vad som hänt på skolan under året ;P
Även om gymnasietiden på det hela var en hemsk tid för mig, i och med att min bror gick bort när jag gick i ettan och min mamma när jag gick i tvåan, och en hel del moving around och självdestruktivitet efter det så har jag äntligen kunnat börja minnas denna tid som rolig :) Största anledningen till det är att jag hade min bästa vän Adam <3 Som jag umgicks med i princip varje dag ;P När vi var ledsna satt vi bara hemma hos mig i min källarvåning, drack te och åt choklad och såg på SATC eller Vänner, när vi var glada sprang vi runt på stan, shoppade och skålade ;) Vi var där för varandra jämt helt enkelt! Och jag saknar honom såå mycket nu! Dumma Spanien :P

Den här bilden är tagen med Adams mobil på mig när vi sitter utanför skolan bara nån månad kvar innan vi tog studenten! Det känns som så himla länge sen, men egentligen är det bara 2,5 år! Tänk så mycket som kan förändras på den tiden.. Helt sjukt!

Nej, nu ska jag sluta gå ner minnenas allé och börja laga mat istället! Ha det fint alla :) P&K!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte annat än hålla med. Har sjukt bra minnen från Sundsta :)

2009-11-11 @ 21:40:39
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Anonym; :D

2009-11-12 @ 10:04:48
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Annica

Alltså ärligt talat, JAG SKREV ANNICA SOM NAMN!! Din blogg gillar inte mig tror jag, för namnet försvinner när jag skickar kommentaren :P

Får väl från och med nu skriva //Annica så att det går igenom.



//Annica ;P

2009-11-12 @ 14:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0