Min åsikt kring kritiken Blondinbella fick över valet av modell!


Igår plåtade Isabella Löwengrip (Blondinbella) sin klädkollektion Classified och man fick såklart se lite behind the scenes bilder i hennes blogg. Spontant känner jag att kläderna känns väldigt som Bellas smak, det är så man har sett henne gå klädd, och det måste vara jättekul för henne att göra sin egen drömkollektion!
Det är så synd bara att typ hälften av alla kommentarer hon fick på det inlägget handlade om att dom tyckte hennes val av modell var helt fel. Vissa tyckte att det var skandal att Bella valde en smal modell då hon har skrivit mycket om att det är fint med kurviga tjejer och tagit upp det här med vikt och självkänsla många gånger i hennes blogg.
Endel kommentarer var riktigt elaka om den här modellen Mathilda, att hon såg onormal ut, såg ut som en planka som bara äter en morot om dagen o.s.v. Jag tycker det är lustigt det där för dom här tjejerna och killarna som skriver såna här elaka kommentarer tycker det har varit toppen att Bella har varit emot det här med kroppsfixering och att vi tjejer ska sluta hata våra kroppar, ändå hoppar dom på den här tjejen? Dubbelmoral?
Jag är så trött på att det är okej att komma med halvtaskiga kommentarer om en smal tjejs kropp, men nåde den som sa något negativt om den som är mullig!
Om ni tycker att jag är smal nu så skulle ni ha sett mig när jag gick i högstadiet! Jag hade mycket komplex över att jag var så smal och dessutom lång så det liksom märktes ännu mer! Jag hade nästan inga höfter eller bröst, det kom mer under gymnasiet^^ Och ni vet inte hur många gånger jag har hört folk kasta sårande kommentarer bakom min rygg och t.o.m. rakt till mitt ansikte fastän dom inte har förstått att jag tog åt mig negativt! Jag kunde höra okända människor på stan gå förbi mig och säga till varann "Gud vad äckligt att vara så smal!". KUL när man är 15 år och osäker som fan!
Varför kan inte alla bara acceptera att folk ser olika ut? Vissa har det i generna och föds smala, andra har gener till att lättare bygga på sig, och det finns liksom ingenting som säger att den ena är finare än den andra bara baserat på kroppshydda! Var hälsosam och glad, det är där utstrålningen sitter och det är det som folk uppfattar som vackert och inte^^
Vad tycker ni om detta? Och var det fel av Blondinbella att välja en smal modell till sina kläder? Och förresten, gillar ni kläderna det lilla man ser i hennes blogg? Personligen är det inte riktigt min stil, men jag gillar faktiskt träningskläderna :D

Kommentarer
Postat av: Annica

Hade faktiskt tyckt det hade varit schysst om Blondinbella hade tagit en modell i mer genomsnittlig storlek. Just för att visa att man inte behöver vara supersmal för att passa som modell. (Det finns några som är lite större i modellvärlden, men det är ju otroligt få jämfört med hur många som är supersmala).

Men det är ändå inte okej med elaka personangrepp mot den här modellen.

2009-12-02 @ 17:27:53
Postat av: GweiLo

Håller med Annica. Hade varit roligare ifall en mer normalviktig modell hade valts. Blondinbella skulle kunna bidragit till en ändring av den trådsmala trenden istället för att medverka i eländet.



Dessutom är det förstås helt fel att hoppa på modellen med kritik. Det är modellargenturerna och de som väljer trådsmala modeller, över mer fylliga modeller, som behöver ändra sitt tänk.

2009-12-03 @ 08:32:22
URL: http://www.gweilo.se
Postat av: Vicky

Wörd up, honey! Håller med dig till 100%, det enda är inte finare än det andra och skönhet är så himla individuellt.



Nu läser jag inte BBs blogg men om skönhetsideal och utseendefixering är en hjärtefråga för henne (som jag fått intrycket av att det är) så känner jag rent spontant att hon kanske borde ha valt flera modeller med varierande utseenden.

Inte okej att folk ska racka ner på den här assnygga modellen i vilket fall som helst.

2009-12-03 @ 09:25:12
URL: http://vickypedia.blogg.se/
Postat av: Dejana

Folk är så himla korkade. Bella skriver ju om att ALLA ska accepteras, att ALLA ska ha bra självförtroende och att ALLA ska ha bra självkänsla. Det är inte bara riktat mot de som upplever sig själva som mulliga, utan mot alla som har eller har haft komplex för sin kropp. Jag förstår verkligen inte hur man kan ha sådan dubbelmoral att man rackar ner på någon som man tycker är för smal, men tycker själv att man borde accepteras för hur man ser. Var kommer alla oförståelse ifrån? Vet man inte att även människor som hela världen tycker är vackra kan hata sig själva? Folk tror ju verkligen att det handlar om att få godkännande från andra, men så länge man inte har sitt eget, så spelar ingen annans åsikter någon roll. Himla hycklare -.-

2009-12-03 @ 13:51:59
URL: http://53rdn3rd.devote.se
Postat av: Billie

Haha, det där är så jävla löjligt! Dubbelmoral. De där människorna är ju bara dumma i huvet. Håller verkligen med dig.



Sv: Jag kan ju inte garantera att det är så men det kanske är värt att testa om du har migrän mycket just nu i alla fall.

2009-12-03 @ 17:47:54
URL: http://rubytail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0