Vecka 2: Trustworthiness

Det här året kommer jag försöka tänka extra mycket på positiva egenskaper som vi har inom oss. Min mamma hade en bunt med 52 kort som var och en beskriver en egenskap, så jag tänker dra ett slumpmässigt kort varje vecka och försöka tänka på och praktisera den speciella egenskapen.

Förra veckan tänkte jag lite extra på att vara vänlig/vänskaplig (friendliness). Det var ett jättebra kort som hjälpte mig mycket faktiskt :)

Den här veckan ska jag förska vara extra pålitlig!


På baksidan av kortet står det mer om hur man är när man är pålitlig:

Kommentarer
Postat av: v

Men gud vilken bra grej! Vart köper man dom korten? Eller skulle du kanske kunna lägga upp dom så att vi som läser också kan följa detta varje vecka? Skulle vara jätte kul och inspirerande!

2012-01-16 @ 09:08:55
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV; Vad roligt att höra att någon mer tycker om det :) Jag är inte helt säker, men om man googlar på The virtues project så kommer det upp några sidor iaf. Men jag kommer lägga upp ett kort varje mådag här på bloggen året ut! Lägger dom under kategorin "Inspirationsbilder & inre skönhet" ifall man vill gå tillbaks och se andra veckor igen :)

2012-01-16 @ 11:09:26
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0