When I feel down...

Kluddet från igår!

Så blev det! Akvarellpennor och tusch. Färgerna är mer jämna i verkligheten, blixten i kameran gjorde att det blev lite konstigt. Jag hittar bilder på nätet som jag provar att måla av och försöker att inte ha så stor press på att det ska bli bra utan mer att det ska vara rofullt. Lite té, musik och mys!

En bild från i fredags...

I fredags var jag ute med jobbet en sväng och sen kikade jag in på Båten med systra mi, vi var sarkastiska och dansade katt-dansen. I lördags vaknade jag runt 11, åt frukost i sängen och somnade om till 14, på kvällen åt vi middag, drack rödvin och spelade kort hos Andreas mor där vi hade finbesök av en 10 månader-bebis. Igår stannade jag inne hela dagen och målade. Fin helg!

Lose your dreams and you will lose your mind. Aint life unkind?

John & Yoko

Behövde nytt smink typ igår - fredagkvällsshopping!

Jag har "lånat pengar av mig själv", alltså tagit pengar från mitt sparkonto som jag sen ska lämna tillbaks när jag får lön! Jag är nämligen i behov av lite nya smink och skönhetsprodukter helst typ igår^^ Jag är en sån som tycker det är kul att läsa om skönhetsprodukter på nätet så därför lägger jag upp här när jag har köpt något om det skulle finnas fler som mig...

Jag har köpt:
Bellapierre mineral foundation - Jag beställde hem prover från mineralsminkshop.se efter att ha läst jättebra recensioner på makeupalley.com. Färgen "Ultra" passade mig jättebra, idag har jag använt den här foundationen hela dagen och den täcker jättebra, jämnt och naturligt, håller hela dagen verkligen och den fungerar även superbra som concealer till röda märken! Förut använde jag Laura Mercier mineral foundation som också är bra, men Bellapierre slår den faktiskt i täckning + att den också är en sån bra concealer!
Clarins instant light brush-on perfector - Har börjat tycka att mineral concealer i puderform blir för torrt och kakigt vid ögonen så nu ska jag faktiskt slå till på en ögon concealer! Denna har också fått mycket bra recensioner, den ska täcka mörka ringar och även ljusa upp! Beställde den från eleven.se
Laura Mercier secret brightening powder - Den här beställde jag i januari i år och den är en sån där produkt man inte trodde man behövde förrän man testar den! Jag har använt den till området under ögonen och över kindbenen för att ljusa upp, men den ska tydligen vara mycket bra till att fästa concealer under ögonen! Så ihop med concealern från Clarins blir det nog jättebra! Beställde den från cowparfymeri.se.
Q for skin suppressing 3 in 1 booster - Använder mig fortfarande av Q for skin, så bra kvalitetsprodukter och dryga! Nu är dock ansiktsvattnet snart slut så beställde hem en ny, Ekolea har ju nu en webbshop - ekolea.se!
Moyana Corigan face cream jojoba - Min nuvarande ansiktskräm Salviderm Naturligtvis för normal hud börjar ta slut och trots att den är bra och prisvärd så blev jag sugen på nåt nytt och recensionen på eleven.se sålde mig :)

Nu längtar jag till jag får hem allt!

Our own light

Nu känns det lite roligt igen att blogga :)

SKA-klubb med syrran!

För några helger sen var jag och min storasyster Mia och hennes inneboende Miré på SKA-klubb! Vi började kvällen hos dom ute på landet med mat och vin och Mia spådde oss :) Sen bar det iväg till stan och vi träffade roligt folk och dansade massor!

Kalifornien 2012!

Här kommer en massa bilder från hela resan! Har minskat ned antal bilder från typ 2000 till 80 för att visa här! Kan inte fatta att det bara är typ 1,5 månad sen vi kom hem, känns som hundra år sen och lite overkligt att titta på bilderna och se sig själv på så härliga platser!

San Francisco:

Standard var att börja dagen med frukost på Cheesecake factory inne på Macy's, vårt hotell låg precis där på Union square.

Härligt vattenpips-hak, många flummiga människor där :)

Precis utanför vårt hotell!

Fishermans warf!

Vi gick mycket upp och ned för de branta gatorna!

Hotellpoolen :) Enda hotellet mitt i SF med pool, var ju tvungen att boka det^^

Frukost på uteserveringen på Cheesecake factory, nice utsikt!

Golden gate park!

En kväll spelade Avicii på torget utanför vårt hotell! Här står jag med en hot dog och ska gå och se honom!

Vintage-shopping @ Haight Ashbury :D

SF museum of modern art!

All junk funk SF band!

Los Angeles:

Kollar in utomhusgallerian mitt emot hotellet!

Efter en dags shopping skulle vi tillbaks till hotellet, men då blev vi mötta av poliser som höll på och spärra av och utrymma kvarteren p.g.a. bombhot^^

Vi fick gå och ta en öl och vänta ut det hela..

Chuck Norris ;)

Vi bodde på så fint hotell i LA - Hollywood Roosevelt!

Flummiga Venice beach!

Universal studios! En av höjdpunkterna verkligen, älskade åken !!

Åt på en av Hollywoods äldsta restauranger där servitörerna bar röd frack ;) Fancypants!

Sista kvällen såg vi The book of mormon, musikalen som skaparna av South Park har gjort :D

San Diego:

I San Diego bodde vi, tillskillnad från SF och LA, lite utanför staden vid en marina. Så vackert!

Vi var på baseball en dag :D Superkul!

En dag var vi till San Diego zoo!

Vi var till flera olika stränder också, här är vi på La Jolla!

En annan dag var vi till Sea world :D

Den kvällen åt färsk hummer ;P

I San Diego började jag alltid dagen med våfflor, jordgubbar och grädde :)

Mission beach! Hit var i ett par dagar och badade, men rätt vad det var kunde folk ställa sig upp och peka ut mot vattnet och skrika "SHARK!" Såg säkert fem hajfenor 50 meter ut^^

Måste bara lägga till lite som inte framkommer på semesterbilder. USA - Kontrasternas land! Trots allt vackert, alla vackra bilder, finns det kvar i mitt huvud USAs baksida.. Gick man en gata, alltså EN gata åt fel håll kunde man hamna i riktigt ruffa områden. Från stadskärnans ljus och folkvimmel till mörker och tomma gator med träplankor för fönstrena och någon enstaka vinglande människa, nån snubbe som letar i sopor, en tjej i lårhöga stövlar som bankar på en dörr och skriker... Det var precis som man har sett i tv-serier, no joke. Det låter kanske lite roligt, men det var riktigt obehagligt! Och avsett vilken gata man gick på fanns det hemlösa ÖVERALLT! Vietnamveteraner utan armar och ben och ungdomar som åkt till Hollywood och allt har bara gått fel.. Det krossade ens hjärta. Samtidigt som Romney och Obama bara snackade medelklassen på tv.. Glöm inte heller marijuanadoften vart man än vände sig^^

Men det var en del av upplevelsen, älskade allt med resan! Vi vill absolut tillbaks <3