Bra volymprodukter till håret!


Jag har under ett par veckor testat nya produkter för att få mer volym i håret och jag tycker de funkar, så jag tänkte dela med mig:

Burt's and bees very volumizing shampoo, Fructis Pure & shine weightless hair och Batiste dry shampoo Big and bouncy XXL volume!

Alla är "godkända" produkter för de som håller sig borta från silicon, parabener och mineraloljor etc. Torrshampoot har alkohol i sig, vilket torkar ut håret lite, men det kommer man inte undan med när det gäller sprayer^^ Har man det i hårbotten bara som ändå är nytt och fräsht hår gör det inte någon större skada!

Det härliga med shampoot från Burt's and bees är att jag får samma effekt på mitt hår som med mitt hemmagjorda shampoo, d.v.s. väldigt fluffigt och lättorkat :) Så när jag känner mig lat (tar lite extra tid med det hemmagjorda) använder jag detta!

Balsamet har jag nämnt förut i det inlägget om det hemmagjorda shampoot.

Batiste torrshampoo har jag upptäckt faktiskt är bättre än Got 2 b som jag har skrivit om innan. Eller egentligen är båda lika bra, men ger olika resultat. Båda är bra torrshampoon som gör att man kan skjuta upp hårtvätten en extra dag. Men Batiste ger samtidigt håret mycket volym och stadga som gör att det är lätt att styla, t.ex. luggen, som med Got 2 b inte formar sig lika lätt för deras torrschampoo gör håret väldigt lent och oformbart. Det beror på vad man vill med håret helt enkelt :)

Så det var jag lite skönhetstips från mig denna söndagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0