Mina viktigaste krav på ett jobb:

  • En trygg arbetsplats - Att man går till samma lokaler varje dag och arbetar. Det är viktigt för mig eftersom jag tycker om att ha "mitt" ställe, det har alltid varit så i skolan, hemma och även på jobbet.
  • En lugn arbetsplats - Jag vill ha lugn och ro, jag trivs inte i hektiska och högljudda mijöer.
  • Ett fikarum - Det låter kanske fånigt, men mat är viktigt för mig! Jag vill ha ett ställe där jag kan värma min matlåda, sitta ner, äta och slappna av i en halvtimme under mitten av arbetspasset.
  • Inte behöva störa människor - Det jag avskyr mest är jobb där man behöver störa människor, allra jobbigast blir det när man dessutom "inte får ta ett nej!".
Därför sa jag upp mig från sälj-jobbet jag var på kurs för igårkväll. Största ångesten jag har varit med om på flera år! Idag ska jag istället gosa med Vicky och imorgon bär det av hem till Karlstad, fyfan vad gött! Planen är att återregistrera mig hos Arbetsförmedlingen, få Jobbgaranti för ungdomar-bidraget igen och jobba på Norstat. Norstat känns som himmelriket just nu, det uppfyller 3,5 av mina viktigaste krav här ovan. Det enda är att man stör folk, men det sköna då är att om dom i andra änden säger "Nej", så måste man respektera det och säga "Okej, tack ändå. Ha en fortsatt trevlig kväll!".

Jag har kollat lite på utbildningar, har sökt lite kurser för vårterminen på Universitetet. Men just nu ligger min fokus på att kanske läsa lite på Komvux, t.ex. Naturkunskap B, eventuellt även Matte C och D, Fysik A, Kemi A och B. Om jag hade allt detta så skulle jag kunna läsa de flesta programmen sen.

Vad behöver ni för att trivas på ett jobb?

Kommentarer
Postat av: apan

bra gjort! orka va kvar på ett skitjobb lixom!

2009-10-27 @ 15:06:08
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag tycker att arbetskamraterna är bland det viktigaste! :)

2009-10-27 @ 16:13:37
URL: http://cockblocker.blogg.se/
Postat av: Billie

Rutiner är jätteviktigt för mig. Hatar att gör mig redo för att gå på lunch t.ex och så kommer nån och säger "Nej, vi måste göra klart det här först" Så kanske det tar en timme till. Annars är feedback också viktigt för mig.

2009-10-27 @ 22:42:06
URL: http://rubytail.blogg.se/
Postat av: Emma - On the moon with Steve.

Bra arbetskamrater! Såna som stöttar en och får dagarna att gå fort.

2009-10-29 @ 15:24:02
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0