Största hippien - Balsam-metoden fr.o.m. idag!

Jag ska börja med nåt som kallas för Balsam-metoden, man skippar att tvätta håret med shampoo och använder istället balsam att tvätta hårrötterna med! Jag är helt noob på detta, allt jag vet har jag läst HÄR. Mitt hår mår verkligen inge bra, så jag ska ge detta en chans! Främst bara för att jag har hört från flera håll att man ska hålla sig undan vissa ingredienser i hårvårdsprodukter och på den sidan står det om allt sånt :)
Så jag har varit till Ica nyss och köpt med mig hem allt jag behöver:

Dom här produkterna är alltså godkända, dom är billiga och finns i de flesta livsmedlesbutiker!
Garnier Fructis - No silicone, Volume restructure balsam
Garnier Respons - Pärlemor & körsbär inpackning
L'Oréal Studio Line Hot Curl Spray
Schwarzkopf Got2be 2 Sexy Big Volume Mousse

(Det finns jääättemånga olika balsam, inpackning och stylingprodukter som är godkända, dessa hittade jag i min Icabutik och kände för att prova.)
Och jag kommer nog testa att blanda i lite olivolja och honung i inpackningen också!

Men först måste man shampoonera håret en sista gång för att få bort alla rester av mineraloljor och silikoner och det visade sig att det här shampoot/duschtvålen som Andreas använder funkar utmärkt till det:

Toppen! Så slipper man köpa nytt shampoo bara för att använda en gång liksom :P

(Även här finns det massor av olika shampoon att välja mellan, har du tur så har du det redan hemma, precis som jag ;))

Detta ska bli spännande :O Jag håller er uppdaterade så klart!

Kommentarer
Postat av: Ann

Spännande att se om du tycker att det funkar =)

2010-03-04 @ 16:15:56
URL: http://kykyri.blogg.se/
Postat av: ylva

va kul! det varkar vara en superbra metod :) hoppas den funkar på dig!

2010-03-04 @ 17:32:52
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Ylva; Hehe jaa, det ska bli spännande att se :D

2010-03-04 @ 17:34:23
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: lovelost

Hej! Jag har inte provat den där balsam-metoden du tänkte köra. Men Jag har så slitet hår jämt eftersom jag färgar det så ofta. Och min storasyster kom med det bästa tipset jag någonsin fått. Kokosfett. Du vet sånt som man gör ischoklad av. Finns i mejerihyllan. Smält det så blir det som olja, och massera in i både hår och hårbotten. Man får skölja och shampoonera ett par gånger efter. Det är det bästa jag provat, och jag brukade köpa olika hårinpackningar jämt innan.

Bara ett tips!

2010-03-04 @ 22:41:25
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Lovelost; Hej! Vilket bra tips :D Tror absolut på att det kan vara bra :) Har också hört sheasmör, aloevera gel och honung^^ Men ska definitivt testa detta när det ändå finns i mataffären här nere ;)

2010-03-05 @ 08:50:13
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Dejana

Jag har testat en liknande grej. Nollning heter det. Då tvättar man bara håret med balsam i två veckor och sedan är fettproduktionen nollställd, så då kan man själv bestämma hur ofta man ska tvätta det, istället för att plåga det med schampo varje dag som vissa ehum - jag gjorde innan ^^

2010-03-05 @ 13:02:25
URL: http://thelastramone.devote.se
Postat av: lovelost

Ja precis. Kostar 15kr ungefär och det räcker till många inpackningar. Det är iaf det bästa jag testat. Perfekt om man har torr hårbotten också.

2010-03-05 @ 13:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0