Fredag och lördag i Sthlm - Behind the scenes!

Hej hej! Nu är jag hemma igen, kom hem klockan 3 inatt, har nog aldrig varit så trött i hela mitt liv :P Ska berätta lite om igår och förrgår, dom två dagarna känns som en hel vecka, haha!
Så fort jag satte mig på bussen så kände jag att en förskylning var pågång :/ Kom fram i Sthlm klockan 17 och mötte upp Carro<3 Vi åkte hem till hennes pappas hus där vi fick vara själva, handlade mat och såklart Carro&Elina kvällsmys = chips, creme fraiche och cola ;) Vi pratade nog oavbrutet från att vi sågs vid tunnelbanan och tills vi somnade :P Det var verkligen så kul att träffa henne igen!


Chléo<3 En av Carros gosiga katter! Hon kommer alltid fram till mig :)

På lördagen gick jag upp vid 8, superstel och spänd i nacken! Blir alltid det när jag sover hos någon annan, speciellt natten till jag ska fota för man är ju lite nervös inför det!
Mötte upp hela gänget, två fotografer Sven och Carlis, makeupartist Petra, hårstylist Hanse, assistent.. åh har glömt bort namnet :(, författare Nicole och hennes kompis Hannah! Så vi var åtta pers som höll på hela dagen. Väldigt uppstyrd plåtning, så skönt! Alla bidrar med sin expertis liksom :)

Det är Nicole Östman, som bl.a. tidigare hade hand om Nocturnal models agency som har skrivit en bok baserad på sin blogg, den är rätt djup och filosofisk om en människas kämpande kan man säga genom livets up and downs^^ Har inte läst den men det är så jag har uppfattat det! Och då vill hon ha bild till omslag såklart men även en del bilder inuti boken som hjälper till att få fram budskapet.

Jag fick ett stooort hårburr av Hanse med massa extentions, våffeltång, tuppering, locktång, en massa dust it och hårspray och lite mer tuppering ;P Och en enkel make av Petra :)

Vi plåtade i studio och nere i en källare.. Typ tusen olika set ups! Bl.a. var jag en docka som hänger i trådar ni vet^^

Här håller dom på att fixa det..

Jag ritade på golvet med läppstift, jag gick på tå på läppstifts sträcken, jag plockade glasskärvor från min fot, klev ut genom ett fönster i snön i bara nattlinne, tryckte kinden mot fönstret och immade på rutan, jag var inlindad i tjocka rep med ett ankare fast i och skulle ta mig ut, jag hade huvudet inlindat i röd tråd

händerna inlidade i röd tråd, röda paljetthjärtan över hela mig, jag fick göra lite rörelser som dom tog kort på min skugga, jag skulle vara oskuldsfull, söt, poised.. värdig?, ledsen, förtvivlad, frustrerad, psykbryts ilsken, förbannad, rädd, sexig, victorious.. Varenda känsla i ordboken ungefär ;) STOR utmaning! Man var verkligen tvungen att släppa alla spärrar och gå in för det! Känns som man utvecklades mycket :)


Bra musik spelades också hela tiden :)) Tillslut fick ajg be Carlis att lägga in massa låtar på min mp3 ;P


Här fixar dom ihop ett set^^ Från vänster, Carlis, Hanse, Nicole och Sven.


Runt 19-20 tiden var vi klara! Hanse borstade ut det värsta i mitt hår och jag fick sätta upp det i en knut, för det var verkligen hur stort och ostyrligt som helst :P Och jo, vi firade med lite rödvin hos Carlis efteråt :)

Hanse och Petra


Sven och Nicole

Klockan 22.30 gick min buss hem igen! Fyfan vad trött jag var >< Tänk er, förskylning + sov lite halvdant som man gör hos någon annan + hålla energi och fokus uppe under en hel plåtning på 8 timmar där man ska spela ut alla känslor man har + rödvin + bussresa och komma hem kl 03 :P

Resultatet får jag inte visa förrän boken har kommit ut, och förhoppningsvis är det redan till sommaren^^ Men det togs fler behind the scenes bilder igår så när jag får dom lägger jag upp här, så ni får se lite mer :)

Idag har jag en sjuk träningsvärk i precis varenda muskel i kroppen! Det får man alltid efter en plåtning men igår var nåt alldeles extra ;P Ska inte gör NÅGONTING idag! Ska läsa min bloggar som jag har missat, äta och se på Real housewives of O.C ;)

Kommentarer
Postat av: Rebbe

Åh! Så fint "hårburr"! Verkar ha varit en häftig plåtning!

2010-02-01 @ 15:14:43
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Rebbe; Jaa, det var faktiskt en häftig plåtning, för mig iaf :) Lärde mig mycket och det var så kul!

2010-02-01 @ 15:25:07
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Evelina

Kul! Men jag vill se bilderna från Walk on water. Blev det inget av dom eller har jag missat?

2010-02-01 @ 18:43:34
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Evelina; Det enda jag har sett är det jag visade i det här inlägget:

http://prettypinkflesh.blogg.se/2009/december/jag-som-modell-for-fokis-tavling.html

Sen så vet jag inte om det används i t.ex. prislappar och sådär och utomlands^^ Bilderna skulle användas till hemsidan, reklam, prislappar.. Både nu under höst/vinter och vår/sommar! Men jag visar såklart såfort jag ser nåt mer ;)

2010-02-01 @ 19:48:43
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: sibbe

Oh gud vad roligt för dig fierceness! Jag ska definitivt köpa boken när den publiceras :D! Hoppas du får mer sånahära roliga uppdrag inte så långt framåt :*

2010-02-01 @ 20:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0