Elgitarrkurs under våren ;)


Jag har bokat in mig på en kvällskurs på Folkuniversitetet under vårterminen - Elgitarr för nybörjare, barn & ungdom. .... JA "barn & ungdom" :P Det stod ingen åldergräns och det fanns ingen som hette "...nybörjare, vuxen", så jag sökte^^ Jag kontaktade dom även och dom svarade ungefär, "Det har varit mest yngre som sökt, men det finns ingen åldersgräns så du är välkommen."

Jag tänker såhär, min mamma ville börja dansa igen när hon var runt 50 så hon bokade in sig på en kurs Jazzdans 30+ och bara "Ja, jag är ju 30+!" - Så skön! Därför tänker jag att vad spelar det för roll om jag är 5, 8 eller 10 år äldre än alla andra där?! Till hösten kan jag gå fortsättningskursen som inte heter "barn & ungdom" :)

Det finns massor med fantastiskt roliga kurser på Folkuniversitetet och Medborgarskolan och flera andra ställen, våga hitta nya intressen! Ända sen jag har varit typ 18 år har jag känt att jag är för gammal för att t.ex. lära mig spela nåt instrument. Men fan man blir ju inte yngre och nu tänker jag "vadå 18, det är ju ingen ålder" och detsamma kommer jag tycka om 23 när jag är 30 år!

Kommentarer
Postat av: Frida

Det är så märkligt att alla tänker så, att man är "för gammal".



Det är aaaaaldrig för sent att lära sig något nytt! Man ska alltid lära sig nya saker tills man går bort. :)

2012-01-11 @ 21:51:35
URL: http://synch.blogg.se/
Postat av: Jessi Fox

Faaaaaaaaaan va kul!!!! Skulle jag också vilja!!!! Mer gura-brudar åt folket!

2012-01-12 @ 11:44:02
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0