Första besöket hos sjukgymnasten!

Idag har jag äntligen, efter typ 5,5 år med värk i nacke och axlar, varit hos en sjukgymnast :) Det är de här röda musklerna som jag är väldigt spänd i, och det går även upp på halsen på sidorna och fram mot bröstet:

Sjukgymnasten var jättebra iaf och vi kom fram till en behandling som hon tror kommer fungera riktigt bra. Först och främst ska jag tänka mer på min hållning, göra mikropauser när jag sitter och skriver vid datorn och gå ut och gå mer. För det andra ska jag nu äta en kur med Voltaren en vecka och om två veckor ska jag på akupunktur, som jag sen kommer gå på 2 ggr/vecka april ut! Efter det ska vi se om det behövs fler akupunkturbehandlingar, men även börja med lite övningar för nacken och axlarna.

Det ska bli så skönt att slippa värken :)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Vad kostar det att gå till sjukgymnast? Har också fruktansvärt ont i nacken och mellan skulderbladen... och jag antar att det har med min hållning att göra as well :/ Kan typ inte vrida huvudet åt sidan and so on...



Hoppas det går bra för dig!

2011-03-30 @ 14:12:25
URL: http://www.jourhavandepsykfall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0