Alla helgona-helgen!


Den här helgen har det ju varit Alla helgona, igår var jag, Andreas, Andreas mamma och mormor till Ruds kyrkogård och tände ljus. Det är så himla fint där och särskilt vid Alla helgona! Det var perfekt väder också, kallt men klart och bäcksvart.


Efteråt drog jag och Andreas in till stan där vi åt middag med min pappa och Kristina :) Supermysigt! Efter maten gick vi till Guld apan och tog några drinkar och sen dansade vi i Red rum!

Jag visade respekt för dom bortgångna och festade med min familj på en och samma dag. Det känns motstridigt och jag var nervös över hur detta skulle gå själv innan. Men jag fick gå in i en sinnesstämning där jag bara skulle visa vördnad och inte så mycket sörja mina egna. För det känns för hemskt att göra vid deras gravar, jag besöker aldrig kykogården för att sörja, det skulle jag inte klara av, för mig känns inte det fint och jag känner mig inte bekväm i det. Samtidigt ville jag att deras gravar skulle bli ompysslade som de flesta andras, låter fånigt men så är det! Och det är ett bra tillfälle att faktiskt besöka deras gravar minst en gång om året.

Tände ni ljus i helgen? Hur ser ni på Alla helgona?

Kommentarer
Postat av: Vicky

Det är viktigt att man får göra såna känslomässiga saker på sitt egna vis och på det sättet man själv känner sig bekväm i <3



Ser ut som att det var jättefint uppe på Rud :)

2010-11-08 @ 10:39:22
URL: http://vickypedia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0