Färgat ögonfransarna & vattenfast mascara-snack^^

Jag trodde jag var smart när jag köpte ögonfransfärg istället för vattenfast mascara..

Men jag tycker inte att det blev någon märkbar skillnad.. Böjde ögonfransarna lite förut så dom kom fram mer, tänkte färgen kanske syntes mer då, men njae^^ Ändå var det svart ögonfrans färg jag hade på och jag hade på det den längsta tiden man kunde, 30 minuter.. Tror t.o.m. jag överskred den :P

Grejen var ju att jag ville slippa vattenfast mascara när vi åker utomlands om 9 dagar (!!) och även i sommar^^ Men får nog ta mig en runda på stan innan vi drar.. Har hört mycket gott om Kanebo 38 grader, som alltså ska hållas på plats i ur och skur men samtidigt lätt gå bort i vatten som är över 38 grader varmt!

Eller är det någon annan som har förslag på en bra vattenfast mascara? Kommer inte ihåg vilka jag har testat, men förra sommaren använde jag en från Isadora, men den smulade sig så man hade svarta prickar under ögonen :P


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag rekomenderar Loreáls Double Extension Beauty Tubes. En röd/vit förpackning. Det är en tubmascara som tvättas bort med ljummet vatten. Inget kladd och inget svart under ögonen. Behövs ingen mascara remover. Tycker det är kanon. Fransarna blir fina också. Prova :-)

2010-05-14 @ 08:50:09
URL: http://www.palequeen.blogspot.com
Postat av: Lotta

Nja, inte 100% vattenfast men den ska väl fungera ungefär som kanebos 38 grader. Det ska vara en viss temp på vattnet när man tvättar bort loreals mascara. Sen om den funkar om man badar i utlandet vet jag inte, det borde den göra då vattnet inte är så pass varmt som 38 grader ;-)

2010-05-14 @ 19:34:51
URL: http://www.palequeen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0