Ansiktstvätt funderingar..

Sitter och funderar kring ett byte av ansiktstvättrutin.. Just nu använder jag en drös olika grejer, nån ansiktsmjölk/skrubb från Nivea för känslig hy, min Duac gel, sen en fuktighetskräm från L'Oréal och till sist Clinique skin tone corrector! En himla röra helt enkelt och jag är inte nöjd :P
Imorn eller på fredag ska jag gå runt och kika lite på vad det finns för alternativ typ på Kicks och Åhléns! Är lite sugen på Cliniques 3 stegs system..

Jag vill ha en ansiktstvättsrutin som tar bort smink och orenheter, återfuktar huden och lindrar rodnader! Min hud ser alltid bäst ut på morgonen innan jag har gjort någonting, så fort jag tvättat ansiktet så är min näsa, kinder + haka röd :P Not pretty!

Förresten så kan jag säga att Duac acne gel som jag fick utskrivet för ungefär 2,5 månad sen har fungerat rätt bra! Men jag är inte heelt av med problemen, så ska ringa min husläkare nästa vecka och se om jag kan få nåt annat utskrivet^^ (Man ska inte använda Duac i mer än 3 månader).


Vad använder ni när ni tvättar ansiktet?

Kommentarer
Postat av: Emma

Använder bara produkter fårn vishy numera till min känsliga hy. Finns på apoteket. Testade cliniques tre stegs och det torkade ut min hy fullständigt..likaså dermalogica som ska vara SÅ bra :P

2010-03-17 @ 20:45:17
Postat av: Rebecka Bergvall

Clinique är bäst! Deras lila makeup remover är super bra. Plus att jag använder deras ansiktstvål/gel, den är i en grön tub. Try it!

2010-03-17 @ 20:58:56
Postat av: Anonym

Exuviance är hur bra som helst! Naturligt, bra för både folk med normal hy till dem som har svår akne och hudproblem. Säljs av hudteraputer på salonger. Dyrt men produkterna räcker hur länge som helst! Brukar finnas prova-på-kit dock. Cliniques grejer är crap har jag hört av kunnigt folk, förrvärrar bara.

2010-03-17 @ 22:08:05
Postat av: Vicky

Jag tror man ska köpa samma märke av allt, så att grejerna kompletterar varann... Mer tips än så har jag inte, jag missköter ju min hud så jävla mycket ;D

2010-03-17 @ 22:19:44
URL: http://vickypedia.blogg.se/
Postat av: Emma - On the moon with Steve.

Neutrogena visibly clear toner. Jag gillar bara deras toner, de andra produkterna är sådär. Men ja, tonern är great. Den funkar svinigt bra för mig!

2010-03-18 @ 00:23:51
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Dejana

Det blir nog riktigt bra med en serie, för jag har läst att produkter från olika märken ofta motverkar varandra :* Jag använder Dermanords produkter själv och de är sjukt bra ^^ Du borde testa deras white clay cleanser. Så himla fräsch!

2010-03-18 @ 09:27:47
URL: http://thelastramone.devote.se
Postat av: ylva

neutrogena, jättebra! speciellt ansiktscremen, den enda jag har provat som återfuktar min torra, röda och lite plitiga hy utan att ge mig finnar :)

2010-03-18 @ 11:10:10
Postat av: Billie

Erika körde en serie från Dermanord förut som verkade vara så hysteriskt bra att jag ville gråta. Jag fick låna när vi var iväg och det blev sån himla skillnad i hyn på en gång. Awesomeness!

2010-03-18 @ 23:43:04
Postat av: himmelstrutz

jag använder carrot butter cleanser från organic pharmacy! den kostar visserligen 500:- för 100 ml, men DET ÄR VÄRT DET! jag kan inte tänka mig att jag vill använda nåt annat, nånsin. min första burk hade jag i nästan ett år, så i längden blir det lätt mer prisvärt än alla billiga, odryga produkter som pajar ens hud.

det är det bästa jag gjort för min hy, någonsin, o jag har alltid haft problem med stramhet o rodnad, etc. jag älskar den verkligen! <3



ett annat plus är att den inte ska sköljas, utan torkas av, o bland det västa jag vet är att stå o blaska ansiktet med vatten, speciellt när jag är trött >.<

den kan även användas som mask om man är på det humöret :)

2010-04-04 @ 18:19:46
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Himmelstrutz; Dom verkar bra, och är inne på samma spår som det märket jag valde Dermanord, med naturliga ingredienser :) Det funkar jättebra för mig! Men tack för tipset, an vet ju aldrig när man blir sugen på att testa nåt nytt :)

2010-04-04 @ 18:27:40
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0