Nytt smink från EDM :)

Fick mitt smink som jag beställde från Everydayminerals idag:

Foundation, bronzer och rouge i pressadpuder-form, första gången jag testar det och jag är supernöjd! Så himla smart också med locket som separerar paden från sminket^^ Vanlig foundation i löspuder och en ögonskuggspensel, som är toppen förresten! Eftersom borsten är så stor och mjuk så är det mycket lättare att få ögonskuggan jämn märkte jag :)
Jag är inte överförtjust i rouge-färgen, trodde inte den skulle vara riktigt så kall i tonen, men färgen passar mig faktiskt, jag har den på läpparna så blir dom bara lite mörkare än vanligt^^

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej!

Jag använder också Everyday Minerals och älskar hur täckande produkterna är utan att kännas tunga och feta. Samtidigt började jag få mer finnar ungefär samtidigt som jag började använda EDM och har börjat fundera på om det kan vara orsaken. Hade lite innan men betydligt mer nu. Har förstått att du också haft lite problem med finnar? När började det? Har sökt runt lite och upptäckt en och annan som också märkt ett samband med acne och EDM, men samtidigt också hittat många som blivit hjälpta av mineralsmink. Så jag har ingen aning, men tänkte fråga hur det varit för dig i alla fall.

2010-06-24 @ 16:43:32
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Helena; Hej hej! Det är det jag gillar med EDM också, att dom täcker men det ser ändå naturligt ut^^ Ajdå.. För mig har inte deras smink påverkat nåt vad jag vet, det har definitivt inte blivit sämre iaf! Jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer än så :S Om det håller i sig och du testar dig fram ifall det är nåt du äter (jag får finnar av Cola har jag märkt) eller nån ansiktstvätt du använder eller nåt. Om du har testat allt det och du fortfarande tror det är sminket, så kolla upp ingredienserna och jämför sen med andra mineralsmink ifall du hittar nåt som är lika bra men som saknar en ingrediens som EDM har.. Lycka till!

2010-06-24 @ 21:56:02
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0