En röst för rökarna!

Nånting som irriterar mig nåt så otroligt är när jag står utanför busskuren och röker (för innanför är det ju typ "förbjudet" att röka) och folk ändå hostar sådär fejkat och kollar surt på en! ÅÅÅåååhhhh !! Kan bli galen när det händer, jag står ju förfan redan en bit bort från dom för att visa att jag förstår att röken kan vara jobbig för vissa. Och det fattar jag verkligen, jag fattar att endel har astma och känslig näsa och rent allmänt hatar lukten av cigaretter MEN det är jävligt ohyffsat att göra en sån stor gest utav det när man redan har visat respekt för dom^^


Bottom line: Om jag visar respekt för icke-rökarna genom att blossa en bit ifrån dom så får dom faktiskt också visa mig respekt genom att inte göra en stor grej utav det, utan bara gå en bit bort dom själva med. Det är faktiskt deras problem - inte mitt, eftersom jag får röka var fan jag vill utomhus och överallt annars som det är rökfritt!
Endel kan ju verkligen ge en en blick som om man var avskum, liksom.. Fan, det kan inte vara roligt heller att gå runt och göra den minen så fort man står inom 3 meters radie från en som röker :P

Har jag fel eller?

Foto; Josefine Jönsson

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller faktiskt med dig. Jag har varit rökare i många år men ändå alltid hatat det. Just för att det är så dumt. Så onödigt att utsätta sin kropp och hälsa för något sådant. Just nu har jag inte rökat på ett tag och försöker hålla det så. Hade jag fått bestämma hade givetvis cigg blivit lika olagligt som droger. (Det hade, om annat, underlättat mitt sluta-röka-försök. ;-))



MEN, faktum är att det fortfarande är lagligt. Man får röka här. Och precis som du säger att du gör - det gjorde jag också och fick trots det ibland blickar dom kunde döda. Tror dom på fullaste allvar att man tänker släcka ciggen eller? Tyvärr är det lika okej att röka som det skulle vara för dig att stå och äta godis. Och det har jag svårt att tro att någon skulle klaga på.



Ibland vill jag bara säga "Life's a bitch, huh?" till såna människor. Men i just den situationen vore det kanske lite väl obekvämt att sedan sitta igenom en bussresa med personen i fråga också. ^^

2010-06-16 @ 18:57:40
URL: http://larotika.blogg.se/
Postat av: ylva

jag håller med dig till en viss del men samtidigt, jag såg en bild på en passiv rökares lungor- fyfan såger jag bara! Så sut när man faktiskt stått emot och inte börjat röka och så får man ändå dåliga lungor för att ANDRA röker... Jag tycker att röknng ska förbjudas överallt, det är inte bra för någon!

2010-06-16 @ 19:32:48
Postat av: ANGELFUCK

Gud du har så sjukt rätt!! Det är en cigg, inte rökheroin!

2010-06-16 @ 20:15:25
URL: http://angelfuck.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag säger ju att ens rätt till rökfri luft är större än rökarnas rätt till att röka ner den friska luften. Så jag tycker ärligt talat att det är du som röker som ska gå längre bort för det är ett val som du har gjort, att röka. Jag som inte röker har gjort det valet och tycker då inte att ditt val om att röka (som är dåligt på alla sätt för kroppen, både för din och min) är viktigare än mitt.

Bara för att jag dricker alkohol ibland så går ju inte jag och tvångshäller ner det i andra folks halsar? När en rökare däremot röker i närheten av mig så tvingas rökluft på mig. Att utsätta folk för passiv rökning (som valt att inte röka) tycker jag inte är okej.



(Jag skulle jättegärna se det förbjudas på offentliga platser precis som att alkohol är förbjudet att dricka på offentliga platser)

2010-06-16 @ 20:58:16
URL: http://anmo.blogg.se/
Postat av: vicky

Måste faktiskt säga att jag håller mer Annica till stor del. Förstår att det är störande när folk är tardiga när man faktiskt försöker visa respekt genom att flytta sig men som icke-rökare finns det fan inget värre än att andas in random ciggrök och när ens kläder och hår börjar lukta skit på grund av andras dåliga vanor. Även fast det inte är olagligt så kan man inte förneka att andra påverkas av att någon står och röker och då är det inte konstigt att folk stör sig :)



Lite SV också: jag tänkte dra hem till helgen men det passade inte alla andras scheman... så jag kommer hem på måndag :) vi måste ses i veckan <3

2010-06-17 @ 01:55:45
URL: http://vickypedia.blogg.se/
Postat av: hannah

har du nånsin funderat på att sluta röka? och jag förstår ditt argument till en viss del. jag är anti-rökning nu efter att ha fått barn men jag rökte när jag var yngre. nu är jag mest nojjig över passiv rökning osv men kan inte påstå att jag kommer i närheten av rökare.. och skulle aldrig ge dom onda ögat eller fejkhosta,sånt är rätt löjligt, man kan ju bara flytta på sig då som du säger. sålänge rökning inte är förbjudet så behöver man inte ta hänsyn till andra.men det gör du och det visar ju att du är omtänksam :)

2010-06-17 @ 09:25:30
URL: http://sassybellez.blogspot.com/
Postat av: Emma - On the moon with Steve.

Jag gjorde nåt snyggt en dag utan att riktigt tänka på det. Vi var nyss på SRF och en kväll när vi gick ut och traskade så hamnade vi bakom en kille som rökte. Jag tänkte inte på att han gjorde det förrän han blåste rök snett bakåt och jag(som gick omkring och pratade högt och mycket) råkade dra in det i halsen. Helvete vad jag hostade och lät. Han vände sig om och tittade på mig ungeför som att jag höll på att dö. Haha.

2010-06-17 @ 11:34:56
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Zara

Jag håller med dig till 100. Folk som reagerar på att man röker på offentliga platser t ex på stan ? kan fundera på att flytta till ett icke bil existerande land om dom nu är så känsliga. Passiv rökning är bara ett påhitt av en professor som hade jävligt tråkigt. Att bensin innehåller bensen som är cancerframkallande är 100% fakta, men det tänker inte folk på. Det är ens egna val om man vill röka eller inte, som att rökare inte är medvetna om hur farligt det är, men det är tydligen okej med hetsmobbning mot folk som röker eftersom dom som inte röker känner sig så överlägsna och smartare på nått sätt. ändå förtär många av dom mängder med alkohol, köper ut alkohol osv men det är helt okej. Dessutom ska det vara synd om dom som inte röker när någon annan röker ? Men ja lite synd kanske det är om antirökarna eftersom dom knappast lär kunna åka utomlands (eller jo.. kanske till Island) men inte direkt några soliga länder där folk faktiskt FÅR röka i princip överallt. Tänk om folk kunde engagera sig i världsfreden istället. Tack för mig:)

2010-06-17 @ 13:38:04
URL: http://mytreasure.webblogg.se/
Postat av: sofi

tycker du visar allt annat än respekt när du röker där människor är stillastående. det spelar ingen roll om du "blåser åt ett annat håll" eller "står en bit bort" .. du kan ju inte sköta vinden? jag själv mår fruktansvärt illa av lukten av ciggaretter och får väldigt lätt migrän av det, så det förstör en hel dag för mig när det är lättare för dig att röka när ingen (du inte känner och vet är okej med det) är i närheten. DET är respekt.

2010-06-17 @ 19:01:42
URL: http://myfortressofsolitude.blogg.se/
Postat av: PHOTOS BY NATALIA.

Gjort idag? :D

2010-06-17 @ 20:18:13
URL: http://nataliasoder.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej fröken, jag gillar din blogg! ville bara påpeka att du påminner otroligt mycket Kate Bush! jag ser en likhet iaf :)

2010-06-18 @ 00:17:29
Postat av: Frida

Åh jag håller med dig och jag är ju icke-rökare som du vet. Respektlöst och löjligt som fan när folk håller på så. Också när du visar respekt och att det egentligen inte stör dom, fast dom måste ha nåt att gnälla på. Patetiskt.

2010-06-18 @ 03:25:12
URL: http://synch.blogg.se/
Postat av: Carro

men vafan då skulle man väl förbjuda djur på offentllig mark också! jag mår skitdåligt av hundar men endå ska folk envisas med att ha me dom på bussar,tåg, affärer och fik!

Man kanske skulle kunna ta å visa lite resepkt å inte skaffa ett djur!eller kanske inte använda parfym heller för det är det också många som inte tål.



Jag har valt att inte skaffa en hund eftersom det är skadligt för mig men endå får jag dom stackars kräken upptryckta under näsan vart jag än går.

eller varför inte typ barn! hur många är det inte som nästan kräks av deras mördar skrik, kan inte vara nyttigt det heller.



nä men seriöst man kan inte ta hänsyn till alla.

tål man det inte så får man väl gå en meter bort, kan det verkligen vara så svårt?

2010-06-18 @ 06:10:14
Postat av: Anonym

hej bruden! tycker exakt samma som dig, kan ju bero på att jag är rökare också men ändå =) grattis till vinsten! du är kanonsnyggg!!!! som alltid!

2010-06-19 @ 17:23:57
URL: http://theresethunell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0