Varför är det så pinsamt?

Jag anser migsjälv som vuxen, har haft mens i halva mitt liv nu. Och varje gång jag köper bindor tänker jag Vad jag är mogen och cool som är så oberörd av detta! Och jag skyndar inte ner paketet i kassen först utav allt heller, utan.. är normal! Men nyss hamnade jag i en situation som fånigt nog gjorde mig generad..

Jag gick en sväng till Ica för jag var röksugen och behövde bröd till frulle imorn + att jag sen i söndags har tänkt att jag måste köpa mensskydd, har inte lust att ta fram nöd-tampongerna..
Så jag är på Ica, lalala bröd.. juice.. cola.. Står i kö till kassan, det blir min tur och BAM! sekunden jag har dragit mitt kort vid den enda kassan som är öppen och som naturligtvis har en manlig kassör kommer jag på Fan bindor! Jag plockar i mina varor i kassen och står sen vid utgången och dividerar om jag ska gå in igen och köpa Libressen, eller om jag ska skita i't..
Jag går in igen! Tänker ååh vad pinigt, ska jag säga nåt? Oops så vimsig man kan bli^^ eller Glömde visst bort att det var den veckan, hehe! Vad ska han tro liksom? att jag fick mens right then and there framför honom? ><

JAG ÄR SÅ FÅNIG! Varför var det pinsamt att jag glömde köpa bindor?! Om jag ska tänka såhär kan jag ju lika gärna flytta tillbaks ett par hundra år i tiden och stänga in mig i mitt hem utan någon som helst kontakt med någon av det manliga könet i en vecka, varje månad!

><

Kommentarer
Postat av: Emma - On the moon with Steve.

Haha, vad fånig man är ibland. Men jag vet hur det känns.

2010-07-14 @ 12:33:47
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, tror de flesta tjejer känner igen sig. Har väl hänt oss alla någon gång liksom.

2010-07-15 @ 13:46:56
URL: http://jodees.blogg.se/
Postat av: Elin Jernberg

Haha, jag känner igen det där. Jag var dock med om en tragisk grej en gång, på ica i Falun så jobbar det en tjej som en gång som praktiserat på Djuraffären där jag jobbar. Följaktligen så brukar hon ha en ganska skämtsam och ganska kaxig ton mot mig när jag handlar (jag fattar inte varför och tycker egentligen inte att det är speciellt kul, men okej då.). En gång när jag hade bråttom och skulle köpa tamponger så ser jag att det bara är hennes kassa som är öppen, jag hinner bara slänga upp tampongerna på bandet när hon säger "JAHAAA, det är DEEEEN veckan nu!" Högt så att alla bakom hör! sen fortsätter hon "Asså, jag har inte haft mens på flera månader nu, om jag inte visste bättre så skulle jag tro att jag var på smällen" (hon är lesbisk)... Jag brukar aldrig skämmas, men det var fan pinsamt. Till och med de som stod i kön bakom mig började skruva nervöst på sig.

2010-07-19 @ 19:48:34
URL: http://alotlikelife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0