Jane Birkin - en stilikon att kolla på inför hösten^^

Här har jag samlat ihop en bunt bilder med pinglan Jane Birkin. Några bilder har jag nog lagt upp förut, men dom tåls att upprepas tycker jag^^

Lite väl genomskinligt kanske ;D Men en kort-kort klänning med trumpetärmar är nånting jag vill ha i höst!


Kort-kort med snörboots och statement halsband^^


Over-knee strumpor :)


Over-knee stövlar!


En söt ljus klänning bryts av med läderskärp på höften.


^^


Blusar måste jag ha fler av i höst! Nerstoppat sådär i ett par jeans med ett bälte till^^


Långklänningar som är mycket på tapeten nu, jag skulle kunna tänka mig en sån här svart, enkel..


Snacka om extravagant :D Tänk om man hade såna partys att gå på så man kunde ha på sig nåt sånt ;) Virkat och macramé är iaf en stor hit hos mig!

Avslutningsvis några vackra porträtt:





Mannen på många av bilderna är Serge Gainsbourg

Kommentarer
Postat av: FRIDA ♥

fiin blogg *]

2010-07-30 @ 22:21:05
URL: http://fridaaes.webblogg.se/
Postat av: Reidun

Hun er en vakker og fin inspirasjonskilde:-) Gjorde en skuleoppgave på henne for en tid tilbake! Og du har en helt fantastisk blogg, ha en fin helg!:-)

2010-07-31 @ 00:45:11
URL: http://www.rockndolll.blogg.no
Postat av: Vicky

OMG, trumpetärmar! Fyfan vad 90-tal <3 VILL HA!

2010-07-31 @ 08:50:41
URL: http://vickypedia.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej! Tack för en fin blogg! Du är verkligen inspirerande! Tack särskilt för dina inlägg om Q for skin! Jag har dock en fråga: vad jag kan läsa av dina inlägg, så har denna serie med hudvård hjälpt din hud och gjort den väldigt fin. Skulle du säga att det är det bästa du har provat på? Och är din akne helt borta nu, eller kan man ändå få någon liten finne då och då? Med andra ord: blir huden flawless när man använder dessa produkter? Är själv sugen på att testa Q for skin då jag båda lider av små milier och rodnad runt näsa och mun samt någon finne här och där. Din hy ser så himla fin och felfri ut, vilket jag önskar att jag också hade.

Tacksam för svar!

2010-07-31 @ 11:14:14
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Elin; Hej hej! Tack så mycket :)) Jag skulle definitivt säga att det är det bästa jag har provat! Jag vet dock inte om den har hjälpt min acne helt eftersom jag har använt Epiduo och jag tror det tog bort det värsta, då fick jag bara nån enstaka då och då. Sen slutade jag med Epiduo samtidigt som jag började med Q for skin. Allra först fick jag faktiskt fler små plitor vid näsan, men jag körde på och det försvann kanske efter två veckor och sen dess har min hud varit bättre än på måånga många år, typ felfri^^ Jag fick dock nån finne när jag var i Dalarna och plåtade, men det är troligtvis det tjocka sminket som muan använde som orsakade det!

Eftersom du bara får nån finne då och då + vill ha hjälp med rodnad, så tycker jag att Q for skin nog borde hjälpa dig mycket. Där jag var och köpte det fick jag hjälp från en hudterapeut att välja ut vilka produkter som passar mig. Q for skin har även havtorns tabletter som man ska ta för att få bättre hy ihop med rengöringsprodukterna. Jag har inte testat dom här tabletterna men är sugen på att göra det^^

Min hy är inte helt felfri bara så du vet :) Finnar och plitor är borta och pormaskarna är små, men jag har några ärr kvar, små röda prickar (som dock blir ljusare och ljusare också tack vare ansiktsvattnet som bleker misspigmenteringar!) + att jag har ljusa ärr efter en bilolycka för 7år sen. Vill bara säga detta, för vill inte att någon ska tro att någon är perfekt :)

2010-07-31 @ 12:33:16
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Elin

Tusen tack för ett mycket bra och redogörande svar! Nu blev det verkligen lättare för mig att bestämma mig för att testa Q for skin :)

2010-07-31 @ 13:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0