Lite shopping blev det :)


Kul med ett par blåjeans i mörktvätt! Kan inte minnas att jag någonsin ägt ett par vanliga jeans :P Dags nu! Också blev det en tisha som ni ser med lite snygga detaljer och ett par örhängen, dom har ju både guld och silver i sig så, annars brukar jag ha lite svårt för guld^^
Sen köpte jag lite tråkiga saker på apoteket, hudkräm och nåt som inte är så tråkigt iof, hämtade ut min Duac gel! Är nog mest glad över den faktiskt, om den hjälper så ska jag ha tipp-topp hy innan April X) Alltså, min hy är helt okej med smink, men om somrarna speciellt är det så himla tråkigt att känna att man måste ha smink hela svettiga dagen lång >< Dessutom är jag 21år och borde vara kvitt detta tonårsproblem nu!
Nu sitter jag nergosad i min varma morgonrock och ska läsa massa bloggar innan hockeyn är slut och Andreas kommer hem, då blir det läggdags, är så jäääkla trött! Hörs imorn igen, P&K!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej!

Ville bara fråga lite om Duac gelen. Har själv problem med acne och har haft det sedan 4:e klass, vilket är 12 år nu. Har aldrig gått till en läkare med det utan enbart behandlat det själv hemma, utan egentliga effekter.. Men är så trött nu att som (snart) 23 åring (fyller år i slutet på januari) fortfarande ha problem och se ut som en tonåring i ansiktet!

Tänkte bara om du gick till en hudläkare för att få recept utskrivet eller hur gjorde du?



Blev lite långt, men hoppas på svar. Här eller på mejlen.

Tack på förhand :)



Jättebra blogg förresten!



/Jennie

2010-01-08 @ 20:34:00
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Jennie; Usch jag vet hur det känns :( Fick också min första finne i slutet av 4an och ska fylla 22år i år! Har också försökt behandla det själv hemma, det bästa hittills har varit basiron 10% som finns receptfritt på apoteket. Fast det var inte det du undrade, utan nej jag behövde inte prata med någon hudläkare utan jag ringde till min husläkare på vårdcentralen för jag hade fått utslag på kroppen som jag undrade över och samtidigt berättade jag att jag också ville prata om min acne. Så jag fick träffa henne och jag behövde inte berätta så mycket utan hon frågade bara vad jag använde för ansiktstvätt idag och vart mina problemområden är (kinderna och käkbenet) och jag hade inget smink på mig alls så hon såg ordentligt hur det såg ut. Så gick hon ut och pratade med någon annan läkare där och kom in igen och sa att hon kunde skriva ut Duac till mig! Så prova att ring din husläkare du :) Det känns jättebra att jag äntligen har vågat göra det! Det har ju liksom tagit emot att ringa för man tror att man inte ska bli tagen på allvar och att gå helt osminkad och sen inte bli lyssnad på, känns ju inge bra! Men det gick ju bra, och nu är ju bollen på rullning liksom till en finare hy, om inte detta funkar kommer jag ju få någonting annat utskrivet :)

Lycka till och hoppas det ordnar sig för dig!



Tack så mycket :)

2010-01-08 @ 21:34:45
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack så himla mycket för det snabba svaret! Jag ska ringa på måndag och så hoppas jag på det bästa!



Tack än en gång :) /Jennie

2010-01-09 @ 11:38:55
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Jennie; Inga problem! Lycka till :)

2010-01-09 @ 12:07:21
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0