8 faktan om mig - award!

Juste! Jag fick ju en award av Emma häromdagen!



Den som har fått en award ska:
1. Kopiera awarden på sin blogg.
2. Länka till personen som gett dig awarden.
3. Berätta 8 intressanta fakta om dig själv.
4. Välj ut 7(5) andra bloggar du vill ge awarden till.


Åtta faktan om mig:

1.
Jag är sladdbarn, mitt yngsta syskon är 11år äldre än mig! Så jag behandlades ungefär som en bebis hela mitt liv av min mamma :P T.ex. så pratade jag fortfarande bebisspråk i början av förskolan för min mamma tyckte det var så gulligt :P

2.
Jag har sagt det förut, men jag har alltid AVSKYTT bananer! Jag är inte heelt säker och det kan vara en rekonstruktion av minnet, men jag har för mig att det började efter att jag råkade sätta mig på en banan under fruktstund på dagis^^ Gross!

3. Jag måste erkänna, om jag kunde gå tillbaks i tiden så skulle jag faktiskt inte gjort några tatueringar så ung (var 18år när jag gjorde halfsleeven). För det enda jag får höra när jag får nobben av modellagenturer och modelljobb är att tauteringarna är ett stort problem! När jag var 18år trodde jag aldrig att jag skulle vilja eller kunna ge mig in i den här branchen, för jag var med i en bilolycka när jag var 14/15år och fick ärr i ansiktet så jag slutade då att drömma om modellyrket^^ Jag ska inte säga att ALLA måste vänta med att tatuera sig, men det var tydligen inte rätt av mig att göra det då. Annars så älskar jag mina tatueringar :) Det suger bara så jävla hårt att tänka "tänk om jag inte hade tatuerat mig?".

4. Dom flesta vet detta, men jag har dansat sen jag var 6år! Har dansat balett, modernt, jazz, hiphop/street och t.o.m. stepp :P Jag gick danslinjen på gymnasiet och har varit med i flera uppsättningar runt Värmland. Men i slutet av 3an så var det en sån himla stress kring auditions och uttagningar till vidare dansutbildningar att jag bara sa, Neej, jag orkar inte! Det finns ju flera grejer som spelar in här också, t.ex. att min storebror och min mamma hade gått bort under min gymnasietid och att jag drogs med dåliga halsmandlar som gjorde att jag var sjuk mycket, gick på antibiotika varannan månad och tillslut fick operera bort dom, så kroppen och musklerna fick sig ordentligt med stryk!

5. Min pappa hade en katamaran (segelbåt) när jag var liten som han hade byggt själv, två typ frigolit pelare liggandes pararellt med ett starkt gummityg emellan där man kunde ligga och sola + en mast och motor! Hur som helst, en sommar passade inte min flytväst längre och lösningen på detta problem tyckte min pappa var att ta ett rep och binda ena änden runt midjan på mig och andra ändan runt masten i precis det avståndet så jag kunde springa runt på båten utan att ramla i vattnet XD Min mamma var piiissed när hon fick veta detta, haha!

6. Jag blev uppväxt religiöst, min mamma var Bahá'i troende och vi läste bön varje morgon och kväll, hade flera högtider då jag var ledig från skolan och fick presenter och jag fick inte dricka någon alkohol alls eller ha sex före äktenskap. Förutom det med alkohol och sex, som jag inte heelt håller med om, även om inte alkohol är särskilt bra och sex bör man hålla lite heligt. Förutom det, så är jag (mycket tack vare religionen) uppväxt med väldigt bra värderingar och moral, har jag märkt ju mer människor jag träffar på^^ Utan att låta för mycket "holier than thou" :P

7. Jag gillar inte när folk sätter "status" på olika musikgenrer eller band/artister! Det stör mig så himla mycket! Jag lyssnar på ALLT möjligt och tycker inte det är mer creddigt att lyssna på L7 än Pussycat dolls :P Ärligt, mår man bra av musiken, den frambringar nån känsla hos en, peppig, arg, ledsen, sexig eller deppig så är det BRA helt enkelt! Fast nånting som jag har väldigt svårt för är house/trance/techno samt svart/dödsmetal. Jag tror det handlar om att jag tycker att text är viktigt i låtar, jag älskar att sjunga med och kunna texter, och dom stilarna (förutom klassiskmusik) är väl dom genrer där inte texten är så framträdande?

8. Jag har aldrig haft ett "normalt" sommarjobb, jag valde alltid sån där kommunalsommarjobb som hade med teater/dans/skriva att göra :P Så jag har bl.a. lärt mig fysisk teater/mimning och skrivit poesi som sommarjobb^^


Jag vill ge en award till:
Vicky -
Min bästis skriver en otroligt underhållande blogg med mycket åsikter titt som tätt ;)
Vanodorm - Designar sjukt snygga kläder!
Jessica - Min favvo-fotograf just nu? ;)
Sckrollan - Min andra hälft under högstadiet? Virrig och söt blogg :)
Synchiqe - Har inte bloggat på ett tag nuu vafan! Denna award kanske får dig på fötter igen? Väldigt talangfull fotograf och god vän är hon iaf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0