Projekt Modell!


Foto; Håkan Dauvén

I söndags var sista plåtningen med Projekt Modell, jag vet inte med.. Jag hoppade av för nästan två veckor sen. Det finns ingen stor anledning, bara en bunt små anledningar. Den största är väl att orken och motivationen inte finns kvar, sen kommer bristen på pengar och tid. Projektet skulle vara över nu under sommaren, men egentligen var vi ju 6 tjejer kvar i tävlingen innan söndagen så jag trodde den skulle fortsätta in mot hösten, vilket jag inte kände mig så pepp på eftersom jag kommer börja pendla en längre bit till och från skolan = min fritid kommer minimeras så mina helger kommer bli dyrbara!
Jag räknade helt enkelt ihop hur mycket pengar jag hade lagt ner på detta och jämförde det med erfarenheten jag har fått, och tyvärr matchade inte det. För mig som bor i en mindre-mellanstor stad är kommunikationerna rätt dåliga så jag fick resa långt, vissa gånger hela 6 timmar enkel väg! Bara för att komma fram, bli sminkad och plåtad på sammanlagt 45 minuter och sen åka hem igen 6 timmar och få en okej bild.. Och det är såklart ingen annans fel förutom min! Men det blev inte som jag hade tänkt mig. För dom pengarna, tiden och energin kunde jag ha åkt till en fotograf jag supergärna vill fota med, plåtat i flera timmar med olika teman och fått många toppenbilder efteråt!
Jag känner att jag har lämnat drömmarna om att få en bra agentur och roliga jobb som modell, nu har jag gått tillbaks till att bara vilja ha fina bilder på migsjälv och ha kul under tiden :) Så när det här projektet började kännas som en börda istället för nånting roligt och spännande så försvann motivationen.

Jag vet inte dom andras anledningar, men två till hoppade också av innan den här omgången som alltså fick bli den sista med 3 snyggisar kvar! Det ska bli jättekul att se alla bilderna och se vem som vinner :)


Foto; Patrik H

Det som jag tar med mig ändå är alla tjejerna som var så himla rara, Angelicas engemang och en tankeställare om att inte behöva 50 bilder innan magin händer, utan få upp energin innan och försöka få till pangbilder på direkten!


Kommentarer
Postat av: Peter Ljungkvist

Jo känns som projektet hade gynnats av lite bättre fotografer.

2010-08-20 @ 09:05:47
URL: http://WWW.PLF.SE
Postat av: Sofia

Det var ett häftigt projekt ialf!

2010-08-21 @ 14:22:46
URL: http://mynumberis911.se
Postat av: kajsa

Du fick galet fina bilder iaf! Jättekul att se :D

2010-08-28 @ 16:45:37
URL: http://kingofkavki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0