Balsam metoden - update!

Först ska jag bara säga att microfiberhandduken var ett bra köp! Den var liksom formad som en turban som satt jättebra runt huvudet med hjälp av en knapp, annars brukar turbaner man gör med vanliga handduken vara tunga och så fort man vänder lite på huvudet så åker den ur. Men den här satt på plats och var lätt som en fjäder! Och när jag tog ur håret efter kanske 5-10 minuter var det som att jag hade låtit det självtorka i en halvtimme eller nåt! Så det var riktigt smidigt :)

Annars då när det gäller Balsam metoden så var idag första gången på lite över en månad som håret inte blev riktigt rent :S Jag tror jag måste byta ut mitt tvätt-balsam, den är nog för tung^^ Sånt här märker man väl under tiden, har läst mycket på forum att man får prova sig fram! Och det balsamet som jag har använt som tvätt-balsam, Garnier Fructis - No silicone, Volume restructure balsam, är klassad som nånting mitt emellan "tvätt" och "vårdande". Kanske hade upptäckt det tidigare om det inte vore för att jag började om för tre veckor sen, ni vet mitt hårfärgsextravaganza :P
Slutningsvis vill jag bara påpeka att mitt hår känns faktiskt mycket finare och lenare sen jag började med detta! Det enda jag saknar är en hårspray, ska lusläsa forumen igen efter något som är godkännt ;)
Så härnäst i detta projekt blir alltså nytt "tvätt-balsam" och hårspray!


Bild från hösten 2008 efter att jag hade borstat ut håret efter ett modelljobb. Slitet!

Lite senare idag ska jag påbörja ett nytt experiment - längre/tjockare/tätare ögonfransar!

Kommentarer
Postat av: obsesseswithinc

Lol, kommenterar ihjäl mig här, men tänkte bara tipsa om denna sida på lockig's forum om du inte spanat in den, ang stylingprodukter:



http://www.lockig.se/phpbbforum/viewtopic.php?f=34&t=252

2010-04-03 @ 14:59:13
URL: http://obsesseswithinc.blogg.se/
Postat av: Vicky

OMG, vill också ha en sån handduk nuuuu... Förlåt för att jag har mobbat dig ;D <3

2010-04-03 @ 20:08:01
URL: http://vickypedia.blogg.se/
Postat av: Miaa

Hej, jag började oxå med balsammetoden rätt nydligen, ca 2 veckor sen och jag använder samma tvätt-balsam. Tycker det var för vårdande så idag ska jag ut på uppdrag och hitta ett nytt. Hårspray är verkligen en sak som jag oxå saknar, det brukar jag annars använda varje dag, mycket, men nu har jag slutat helt. Hojta gärna till om du hittar en godkänd hårspray =) skulle vara snällt.



Kram Miaa

2010-06-09 @ 12:21:34
URL: http://actioonradar.blogg.se/
Postat av: Janine

Den microfiber-turbanen du syftar på, är det en sån sam man vråder runt håret i handuken och fäster det med en knapp i nacken? Har sett sådana här och var och vill bara säga att det sliter som *** att "tvista" håret på det viset :)



Jag skulle rekommendera en vanlig fyrkantig mikrofiber handuk som man kan använda på det här viset :

http://www.youtube.com/watch?v=O2qD38ZYX6A



Nu kanske det bara är jag som är picky men fjällskikten på hårstrårna skadas permanent och tusentals hårstrum bryts av :S

2011-11-03 @ 21:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0