Inspiration & motivation!


Det var himla mysigt att börja dagen med yoga :) Men nästa måndag får jag nog hoppa över avslappningsdelen på slutet för annars kommer jag försent till kåmmunikare, som idag :P
Väl på kåmmunikare blev vi indelade i grupper och fick lite olika frågor att diskutera kring som handlade om inspiration och motivation. Jag tycker det är skitkul att diskutera såna här saker :D Så det var verkligen en värd dag för mig! För mig är inspiration det viktigaste att ha, så det är det jag kommer fokusera mest på här :)
Vad jag/min grupp kom fram till var att inspiration är någonting man brinner för, en känsla som gör att man vill skapa och vara kreativ. Motivation är det man får ta till när man inte har någon inspiration till att göra det man behöver^^ Inspiration är glädje genom handling - motivation är glädje genom resultat.
Lycka för mig vore om alla mina handlingar kom från inspiration, kom från ett läge som säger att det här vill jag verkligen göra! Därför funderade vi kring om man kan skapa eller finna inspiration? Och jag tror inte att man kan skapa/finna inspiration när som helst, inspiration för mig kommer när jag mår bra och är avslappnad (kanske därför man kommer på briljanta saker precis när man ska somna :P). Så vad man kan göra för att få inspiration tror jag är att skapa en miljö och/eller ett tillstånd där du lättare kan få inspiration! T.ex. för mig är den miljön/tillståndet här hemma framför datorn där jag sitter nu, jag är mätt, jag är pigg, jag har redan under dagen gjort dom saker jag behöver och jag är nöjd med mig själv. Nu är jag i toppform för att hitta på idéer till fotograferingar, leta efter lediga jobb, komma på snygg outfits och frisyrer, fundera kring inredningar till hemma o.s.v. Men jag har också ett till tillstånd då inspirationen i mig börjar bubbla upp och det är när jag är tillsammans med mina vänner! Jag vet inte om det är för att jag har världens mest underbara, kreativa, ambitiösa vänner eller om det är såhär för alla :) Och utan att ta ifrån från mina vänner, så tror jag faktiskt att det är så här för alla! Det är nog därför man är just vän med den personen för att han/hon får ut härlig inspiration ur en!
Vilken miljö eller vilket tillstånd som gör det lättare för just dig att få inspiration är nog väldigt olik min, men jag tror verkligen att alla människor mår bra av att leta reda på det!

Hur tänker ni kring det här?

Foto: Eugenio Recuenco


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0