Snart kommer änglarna att landa...

När jag var liten köpte min mamma en skiva som hette Absolute Christmas, och sen dess har det varit den enda musiken ungefär som har spelats i vårt hem från december till januari varje år ;) Att sätta på den skivan igår medans vi pysslade var så underbart för mig! Då infann sig julstämningen direkt :) Jag vet liksom alla låtar på den skivan, vilken låt som kommer efter vilken o.s.v. Finns ingen bättre julskiva, enligt mig såklart som är uppväxt med den ;)
Hur som helst, den finaste jul-låten jag vet är denna:

Kom närmare, kom hit intill
Kom slå dig ner, säg att du vill
Nu faller snön uti den svarta natt
Nu sover barn i nattens ro
fördrömda i sin egen tro
om livet
som en hägrande skatt
Du och jag ska vaka tills vi glömmer
att skatten är en dröm som barnen
drömmer
som vi fördömer

Glöm djävulskap och stingslighet
glöm att jag är gjord av elakhet
Jag älskar dig så innerligt
För du och jag har sett en del
och känner till varandras fel
vi lever i vår egen hemlighet
Kom öppna dig, snart är julen över
Sitt närmare, för du är allt jag vill
och behöver

Snart kommer änglarna att landa
snart står morgonen i brand
Törs jag säga att vi har varandra
törs du lägga kinden i min hand

Vi är människor och det är märkligt
och kanske svårt och omöjligt ibland
Var inte rädd för det som är verkligt
Fred och lugn inatt i mänskoland
fred och lugn inatt i mänskoland

Kommentarer
Postat av: Annica

Hihi jag är precis likadan. Absolute Christmas går på i december och stängs inte av förräns januari. Kan varenda låt! Mina favoriter är Fairytale of New York och Snart kommer änglarna att landa. Och Band Aid såklart! Julstämning så fort den skivan går på. Hihi nu blev jag sugen på att lyssna på skivan för tredje gången idag :P

//Annica

2009-11-29 @ 22:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0