Nytt mineralsmink :)


Jag fick mitt nya smink från Everyday minerals igår X) Testade en ny färg på foundationen, Sandy Fair, kanske en aningens ljus, men det är ju lätt att fixa till! Bättre för ljus än för mörk så det skär sig mot halsen :S Jag hade jätteproblem med att hitta en tillräckligt ljus foundation förut på Kicks, Åhléns och whatever som inte kostade skjortan, så för er bleka därute, kolla in Everyday minerals ;) Köpte 3 samples av samma foundationfärg, 2 samples av min favoritconcealer Intensive Fair och en sample av ögonskuggan Samba lessons som jag har på mig här :) Allt kostade typ 150 spänn med frakt och jag vet att det komma räcka i minst ett halvår! Sen så finns det säkert smartare rabatter på sidan, men nu hade jag bara 150kr att spendera på smink denna gång :P

Såhär ser jag ut idag föresten^^

Orkar inte göra mig iordning i håret så jag har samma inbakade fläta som jag sov i ;P
Nu ska jag softa som vanligt innan jobbet^^ Ciao!


Kommentarer
Postat av: Janina - modellen som skiter i alla måsten

SVAR:



hehe vad kul då tycker vi nästan precis likadant :) Att man inte får gå till kyrkan infördes väldigt nyligen, iaf här i sundsvall eftersom det var för många med invandrar bakgrund som inte kände sig "hemma" i de svenska kyrkorna & i samband med det tog de även bort att man sjung nationalsången på nationaldagen. men det kanske inte är så i alla städer vad vet jag :) jag tycker inte heller att man ska tänka "dom & vi", däremot tycker jag att man ska hjälpa dem som vill åka hem till sitt land igen om de vill. Jag känner tex en tjej ifrån Kosovo som vill åka tillbaka men inte har råd. Sånt tycker jag är väldigt synd eftersom hon saknar sin släkt mm. Det var när hon var liten det var oroligt, men nu är det bra igen där hon bodde så hon vill åka tillbaka men kan inte pga ekonomin. Sånt känns så elakt så där tycker jag att regeringen borde hjälpa till på något sett :) det lär ju vara fler än hon som sitter i den situationen så!

2009-11-17 @ 13:37:30
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Postat av: Janina

SVAR:

Jag vet inte riktigt vad det är som gör allt så dyrt men jag tror just flygbiljetten är det minsta problemet eftersom det var en del bestämmelser och sånt där i kosovo som också kostade. jag har dock dålig koll på exakt vad det är eftersom vi inte är så tight :) Vi gick i skola tillsammans i högstadiet & det var ett tag sedan ;) sen dess har jag bara sprungit på henne på stan någongång så jag har inte frågat så mycket.

2009-11-17 @ 14:47:48
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jättesnygg kavaj! (?) Får man fråga var du fått tag på den?

2009-11-17 @ 16:19:51
Postat av: Anonym

Seriöst man är en rasist om man röstar på SD. Sluta gnälla på invandrarna. USA har mest invandring i hela planeten och har bäst ekonomi etc.



Om invandringen är ett så stort problem då kanske det inte lämpar dig att bo där det bor människor! Invandring ligger i vår natur och kommer aldrig att sluta.

2009-11-17 @ 18:03:56
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Anonym; Ehm.. Okej, jag antar att du har läst mitt svar till Janina (janinanaslund.blogg.se) i hennes inlägg om SD, och jag antar också att du inte läste mitt första svar direkt ovanför^^ Här kommer det isf:

"Jag tycker att man inte bör rösta på SD! Om man kollar på deras historia, vill man verkligen ha såna människor i riksdagen? Det blir nästan absurt^^ För mig är Sverigedemokraterna det samma som Nationaldemokraterna och liknande typ patriot.nu, fast i kostym och glasögon :P

Och jag vill verkligen inte tänka i tankarna om DOM och VI, invandrarna och svenskarna. För mig är jorden ett land och människorna dess invånare^^ Och I couldn't care less om jag gick till kyrkan på skolavslutningen eller inte :P Förresten så har jag aldrig varit med om att man inte fick det.. Dom som dock inte får, och hemskt gärna vill, ska såklart få göra det^^"

Så var det missförståndet utrett, hade dock vart mycket trevligare om du kollat noga från början!

2009-11-17 @ 21:28:43
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Jennie; Tack! Jag fick den av min bästis Vicky :D Men den finns att köpa på Topshop!

2009-11-17 @ 21:29:37
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: s

är foundationen täckande? så det täcker om man lätt rodnar åså? har haft i.ds mineralfoundation men den fick jag ha MYCKET av för att det skulle täcka.

2009-11-17 @ 21:56:35
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV S; Foundationen är normalt täckande tycker jag, man kan ju ha på fler lager om man vill ha det mer^^ Däremot så är den där concealern jag skrev om väldigt täckande! Den som heter Intensive Fair, du kan ju testa en sample utav den och nån foundation om du vill bara testa :)

2009-11-18 @ 10:12:42
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0